شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۸
کد خبر: ۳۴۵۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۵
امام جمعه چناران گفت:
امام جمعه چناران با اشاره به سالروز تاسيس بنياد شهيد گفت: شهيد زيباترين کلمه هستي و خون شهيد مايه حيات بخشي است که در رگهاي جامعه ديني جريان يافته و اسلام و انقلاب را بيمه مي کند .

به گزارش خبرنگار شهر از چناران: حجت الاسلام مظفر تاجي به برکات خون شهيد اشاره کرده و گفت : خون شهيد مشعل هدايت است که موجب عزت اسلام و انقلاب مي شود ، وسيله بصيرت و بيداري و تحرک و پويايي بخشي به جوامع و ملت هاست . وي وظايف ما نسبت به راه و پيام شهدا را برشمرده و افزود : حضور در عرصه و صحنه و هر جا که نظام اسلامي احتياج دارد ، مقابله با تهاجم فرهنگي و جنگ نرم دشمنان ، پيروي از ولايت فقيه در زمان غيبت امام زمان (عج) از مهم ترين وظايف ما براي تداوم را ه شهداست . خطيب جمعه چناران حربه هاي دشمن براي مقابله با انقلاب اسلامي وآ ثار خون شهدا را برشمرده و بيان داشت : مرعوب سازي ملت با هدف تضعيف روحيه ايثار و مقاومت ، القا روحيه ياس و نا اميد ي، اسلام و ايران هراسي ، ترويج فرهنگ بي بند و باري ، رواج سکولاريسم و دموکراسي غربي و باور هاي ليبراليستي ، مقابله با فرهنگ ديني ، تشکيک و اعتماد زدايي دولت و ملت و تشديد اختلافات قومي و مذهبي از حربه هاي دشمن به شمار مي رودکه بايد با پايداري و مقاومت و ادامه خط شهدا در مقابل اين تهاجم و حربه دشمن ايستادگي کنند .

امام جمعه چناران به موضوع اجلاسيه اخير خبرگان رهبري اشاره کرده گفت : دشمنان نقشه ها و طرحهاي زيادي نظير القاء جنگ قدرت بين علما را مد نظر داشتند که با تدبير و دور انديشي و از همه مهم تر تقواي ديني و اخلاق اسلامي خبرگان اين موضوع به نفع اسلام و انقلاب تمام شد و اين حرکت زيبا خشنودي دلسوزان نظام و ياس و نا اميدي دشمن را در پي داشت .

 وي گفت :البته که انتظار هم از علماي بزرگوار خبرگان ملت که الگويي براي جامعه هستند اين بود . حجت الاسلام تاجي در ادامه مباحث اخلاقي هفته هاي گذشته خود نيز به موضوع بخل و حسد پرداخته و گفت : در مقابل اين صفت زشت صفت پسنديده سخاوت قرار دارد که بسيار مورد تاکيد قرآن و ائمه است . وي سخاوت را يکي از صفات الهي ، گراميترين اخلاق ، ميوه خرد و عقل ، پوشاننده عيب ها و موجب زياد شدن روزي و بخشندگي گناهان دانست . خطيب جمعه چناران به اهميت منابع طبيعي از ديدگاه اسلام و قرآن پرداخته گفت : در اهميت منابع طبيعي همين بس که در قرآن سوره اي به همين عنوان يعني انفال آماده است و پيشوايان ديني به حفظ و حراست آن اهتمام ويژه اي داشته اند .

حجت الاسلام تاجي افزود : گرچه اهميت منابع طبيعي در زندگي بشر بر کسي پوشيده نيست اما متاسفانه امروز انسان با پيشرفت تکنولوژي و صنعت به منابع طبيعي يورش آورده و باعث نابودي آن مي شود . وي افزود : براي حفظ منابع طبيعي بايد در حفظ آب و خاک ، گياه و مرتع ، معادن و جنگل کوشش کنيم و به آب به عنوان سرمايه ملي نگريسته با روشهاي آبخيز داري و آبخوان داري براي حفظ آن تلاش کنيم که تحقق اين امر مشارکت عمومي ، با همکاري مردم و دولت ميسر ميشود.

نظر شما