جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۴
کد خبر: ۳۴۵۸۹
|
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۰
«پايتخت»، «نامه‌هاي بالدار»، «راه در رو» و...
امسال برخلاف نوروز سال‌هاي گذشته شبكه‌هاي اول، دوم و سوم سيما هر كدام دو سريال را براي پخش از تلويزيون تدارك ديده‌اند. البته شبكه 5 سيما هم با يك مجموعه تلويزيوني ميزبان نوروز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شهر، كمتر از يك هفته تا پايان سال 89 باقي است و مجموعه‌هاي تلويزيوني در تلاش هستند تا براي ايام نوروز آماده شوند.


«توطئه فاميلي» و «پايتخت» مهمان شبكه اول سيما

دو مجموعه تلويزيوني «توطئه فاميلي» و «پايتخت» براي پخش از شبكه اول سيما درنظر گرفته‌ شده است.

مجموعه تلويزيوني «توطئه فاميلي» به كارگرداني رامبد جوان كه تصويربرداري آن به پايان رسيده و مراحل فني را طي مي‌كند به تهيه‌کنندگي مجيد اوجي در شمال کشور انجام گرفته و فيلمنامه آن در 15 قسمت 45 دقيقه‌اي توسط فلورا سام نوشته شده است. امير جعفري، آناهيتا همتي، جمال اجلالي، مريم اميرجلالي، سحر دولتشاهي و خسرو احمدي از بازيگران اين سريال هستند. رامبد جوان تا كنون سريال‌هاي «گمگشته»، «نشاني» و «مسافران» را در تلويزيون كارگرداني كرده است.

 سيروس مقدم نيز که نوروز 89 سريال «چارديواري» را روي آنتن شبکه 1 داشت، براي نوروز 90 سريال «پايتخت» را کارگرداني مي‌کند. تصويربرداري اين سريال که از اوايل بهمن آغاز شده، روزهاي پاياني را مي‌گذراند و تدوين همزمان هم انجام مي‌شود. «پايتخت» با نويسندگي محسن تنابنده و تهيه‌کنندگي الهام غفوري است كه داستان خانواده‌اي را روايت مي‌کند که در آستانه سال نو به تهران مهاجرت مي‌کنند و با اتفاقات گوناگوني مواجه مي‌شوند. در اين سريال محسن تنابنده، ريما رامين‌فر، احمد مهرانفر، عليرضا خمسه، خسرو احمدي، نعيمه نظام دوست، رضا بنفشه‌خواه و حسين مهري ايفاي نقش مي‌کنند. زمان پخش اين مجموعه در ايام نوروز هر شب ساعت 22:10 تا 23 روي آنتن مي رود. تكرار اين سريال صبح روز بعد ساعت 10 تا 11:30 خواهد بود.


«بچه‌ها نگاه مي‌كنند» و «نامه هاي بالدار» از شبكه دوم سيما

سريال‌هاي «بچه‌ها نگاه مي‌کنند» و «نامه‌هاي بالدار» را در ايام نوروز براي مخاطبان در نظر گرفته شده است. تصويربرداري «بچه‌ها نگاه مي‌کنند» به کارگرداني حميدرضا صلاحمند، به پايان رسيده است. اين مجموعه درباره اتفاقاتي است که در چند خانواده مي‌افتد و به بچه‌ها آسيب مي‌رساند که در نهايت خانواده‌ها به خاطر بچه‌ها خودشان را اصلاح مي‌کنند. بازيگراني چون آتيلا پسياني، گوهر خيرانديش، سارا خوئيني‌ها، سيامک صفري، ميرطاهر مظلومي، شبنم مقدمي، سپيده علايي، هدايت هاشمي، رضا داوودنژاد، گلاره عباسي و... در اين مجموعه ايفاي نقش کرده‌اند. مجموعه تلويزيوني «نامه‌هاي بالدار» به کارگرداني امير فيضي و تهيه‌کنندگي عليرضا سبط احمدي ديگر گزينه نوروزي اين شبکه در کاشان است كه تصويربرداري آن به پايان رسيده است.


اين مجموعه داستان چند دوست است که نامه‌هاي مرموزي به دست‌شان مي‌رسد، آنها با همدلي و دوستي تلاش مي‌کنند راز اين نامه‌ها را پيدا کنند و در اين مسير براي آنها ماجراهاي جذاب و شيريني پيش مي‌آيد. نصرالله رادش، محمود جعفري، فرهاد بشارتي، فاطمه طاهري، مريم اکبري، حامد کيازال، عليرضا مظلومي و احمدرضا اسدي از بازيگران اين سريال هستند.  

اين سريال هر روز ساعت 21:25 تا 22:10 پخش مي‌شود و تكرار آن روز بعد ساعت 15:15 تا 16 روي آنتن مي‌رود.

«چار چرخ» و «راه در رو» از شبكه 3سيما ميزبان نوروز

سريال «چار چرخ» و «راه در رو» گزينه‌هاي نوروزي شبکه 3 هستند. «چار چرخ» در 15قسمت 35 دقيقه‌اي توسط محمدرضا فاضلي نوشته شده است و درباره مردي به نام ذبيح است که سال‌ها آرزوي خريد يک ماشين را دارد، اما در زماني که قصد خريد ماشين را دارد اتفاقات ديگري رخ مي دهد. در اين سريال به تهيه‌کنندگي محمدرضا شجاعي، حميد لولايي، مريم اميرجلالي، بهنوش بختياري، محسن قاضي‌مرادي، شهرام قائدي، مجيد ياري، مصطفي طاري و اصغر سمسارزاده بازي مي‌کنند.بخشي از کارگرداني سريال را اصغر نعيمي انجام داده ولي پس از مدتي کارگرداني به جواد مزدآبادي سپرده شد.


سومين تجربه کارگرداني سريال‌هاي نوروزي سعيد آقاخاني نيز پس از «عيد امسال» و «زن بابا» مجموعه «راه در رو» است. اين سريال نيز همچون دو کار قبلي آقاخاني «زن بابا» و «خوش‌نشين‌ها» مهران مهام و ايرج محمدي تهيه مي‌کنند. فيلمنامه «راه دررو» را مصطفي کيايي نوشته و تصويربرداري آن روزهاي پاياني را مي‌گذراند.


اين مجموعه هر شب ساعت 23 تا 23:45 روانه آنتن مي شود و تكرار آن نيز روز بعد ساعت 13:45 تا 14:30 خواهد بود.


«موج و صخره» تنها سريال شبكه 5سيما

شبکه تهران نيز با سريال «موج و صخره» به كارگرداني مجيد صالحي آماده پخش مي‌شود.  

اين مجموعه تماما در جزيره كيش تصويربرداري شده  و تصويربرداري چند قسمت كوتاه آن در تهران انجام شده است. تهيه كننده اين مجموعه را سيد محمود رضوي برعهده دارد. مجيد صالحي، علي صادقي، نيما شاهرخ‌شاهي، زيبا بروفه، الهام حميدي، رضا ناجي، محمدرضا داوودنژاد، فرحناز منافي‌ظاهر و حسن اسدي از بازيگران اين کار هستند. سومين تجربه کارگرداني مجيد صالحي پس از سريال «سه در چهار» و تله فيلم «ميش» داستان زوج جواني به نام صدف و چاووش را روايت مي‌کند که پس از مشکلات مختلف با يکديگر ازدواج مي‌کنند، آنها تصميم مي‌گيرند براي گذراندن ماه عسل به کيش سفر کنند و... اين سريال هر شب ساعت 20:30 تا 21:30 روي آنتن مي رود و تكرار آن نيز روز بعد ساعت 16 تا 16:45 خواهد بود.

شبكه چهار سيما ميزبان يك تله تئاتر

شبكه چهار سيما هر روز در ايام نوروز با يك تله تئاتر ميزبان بينندگان خاص خود خواهد بود. هر تله تئاتر ساعت 18 تا 19:30 پخش مي‌شود.


نظر شما