جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۰
کد خبر: ۳۴۶۰۲
|
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۳
مديرعامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري تهران گفت: هم‌اكنون سازمان آتش‌نشاني تهران طرحي را براي چهارشنبه‌سوري ارام و ايمن‌آماده كرده كه بعد از بررسي در شوراي فرهنگي شهرداري تهران به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارائه مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «شهر» محدرضا حاجي بيگي امروز-21 اسفند- در نشست خبري با اصحاب رسانه اظهاركرد: در طول 4 سال گذشته همواره در حوادث چهارشنبه‌سوري فوت شهروندان، قطع عضو و سوختگي وجود داشت اما هرساله ميزان آسيب ديدگان اين حوادث به ميزان قابل توجهي كاهش يافته است.


او ادامه داد: سازمان آتش‌نشاني شهر تهران از سه‌شنبه -24 اسفند- با تمام 4هزار و500 نيروي در اماده‌باش كامل قراردارد. در تلاش هستيم با تدابير صورت گرفته چهارشنبه آخر سال آرامي داشته باشيم. مديرعامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري تهران با تاكيدبرانجام اقدامات فرهنگي در اين زمينه،گفت: اميدورايم مسئولان فرهنگي سياستي مدون و روش و الگويي در اين زمينه تهيه كند تا وظايف هر نهادي در اين بخش معين شود.


او افزود: اگر قرار است مراسم چهارشنبه‌سوري آخرسال منسوخ شود، اعلام شود و اگر قرار است از ان براي نشاط شهروندان و تخليه هيجاني جوانان استفاده شود، بايد تدبير لازم انجام گيرد. حاجي بيگي تصريح كرد: مي‌شود مراسم چهارشنبه اخرسال را به‌گونه‌اي برگزاركرد كه موجب نشاط و شادي مردم شود.

طرحي براي چهارشنبه سوري آرام و ايمن 

او اظهاركرد: هم‌اكنون سازمان آتش‌نشاني تهران طرحي را براي چهارشنبه‌سوري ارام و ايمن‌آماده كرده كه بعد از بررسي در شوراي فرهنگي شهرداري تهران به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارائه مي‌شود. او افزود: درصورت اجرايي شدن اين طرح شادي مردم در چهارشنبه‌سوري به صورت هدفمند و بي‌خطر انجام خواهد گرفت و از سواستفاده برخي افراد در اين زمينه جلوگيري مي‌شود. مديرعامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري تهران در مورد توزيع ترقه‌هاي ايمن و بي‌خطر گفت: در اين رابطه وزارت دفاع فششه‌ها وترقه‌هاي بي‌خطري آماده كرده است كه در مراكز اصلي و رسمي توزيع مي‌شود.

حاجي‌بيگي در ادامه با اشاره زلزله اخير ژاپن گفت: در اين رابطه سازمان آتش‌نشاني با بيان تسليت خود به صورت رسمي به ايفكا (مركز بين الملي سازمان‌هاي اتش‌نشاني ‌اسيا واقيانوسيه ) اعلام آمادگي كرده است كه مي‌تواند با نيروهاي واكنش سريع خود به امداد زلزله‌زدگان ژاپن برسد.


او در بخش ديگري از اين نشست خبري به ايمني بازار اشاره كرد و افزود: به‌طورمعمول در بهمن و اسفند حوادث حريق به دليل فعاليت‌ شبانه كفاش‌ها بيشتر مي‌شود. هم‌اكنون 80درصد از مواد شيميايي و سريع الشتعال از بازار تهران خارج شده وبه مكان ديگري منتقل شده‌اند. تا اواسط سال آينده اين مواد به‌طوركامل ازبازار خارج مي‌شوند. حاجي بيگي با بيان اين كه بازار محل‌انبار‌ها و باراندازها نيست،گفت: طلاساز‌ها نيز بايد از بازار خارج شوند.


مديرعامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري تهران درمورد ادغام اورژانس با آتش نشاني گفت: با اين ادغام زمان رسيدن اورژانس به حوادث سريع‌ترمي‌شود. هم‌اكنون در12 ايستگاه آتش‌نشاني مكاني 100متري براي حضور اورژانس درنظرگرفته شده است. در صورت ادغام اورژانس با آتش‌نشاني بايد بودجه ان به سازمان منتقل شود. او در ادامه از كمك كميته‌امداد به حادثه‌ديدگان مستضعف گفت: كميته امداد امام‌خميني(ره) با معرفي آتش‌نشاني به افراد مستضعفي كه خانه آن‌ها در حوادث آتش سوزي از بين رفته است، يك ميليون تومان وام بلاعوض و يك ميليون تومان وام اعطاء مي كند.

حاجي بيگي در بخش ديگري از اين نشست خبري اظهاركرد: هم‌اكنون زمان رسيدن آتش نشاني به حوادث 5/4دقيقه است كه با رسيدن تعداد ايستگاه‌ها به 120 مورد اين زمان به 5/3 دقيقه كه استاندارد جهاني است خواهد رسيد. دانشكده آتش‌نشاني تا پايان سال91 آماده مي‌شود. او گفت: هم‌اكنون نيروهاي آتش نشاني از ساعت 7تا 9 صبح و از 17 تا 19:30 درمكان هايي كه خلاء ايستگاه داريم، مستقر مي‌شون تا بتوانند به موقع‌ به حوادث برسند.

 او افزود: تا6ماه اول سال‌ آينده 120 خودروي آتش نشاني به ناوگان اضافه مي‌شود. ايستگاه‌هاي آتش نشاني تا پايان سال91 به 120 ايستگاه مي‌رسد.

نظر شما