جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۰
کد خبر: ۳۴۷۱۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۴
نماينده سازمان بهداشت جهاني (who) در ايران اعلام كرد: هم اکنون 440 مورد جديد بيماري سل داشته‌ايم كه مقاومت دارويي پيدا كرده‌اند و به اين ترتيب منجر به مرگ 150 هزار نفر در جهان شده است.

به گزارش خبرنگار "شهر"، دکتر آمبروجيو مننتي در نشست اعلام برنامه‌هاي هفته سلامت، درباره علت انتخاب شعار «مقاومت به داروهاي ضد ميكروبي يك تهديد جهاني است»، اظهار كرد: با توجه به شرايط بوجود آمده در رابطه با مقاومت‌هاي دارويي نسبت برخي بيماري‌ها و اطلاعاتي كه طي اين مدت بدست آورديم، اين شعار را براي روز جهاني بهداشت 7 آوريل انتخاب كرديم.

 

وي افزود: مقاومت‌هايي كه نسبت به يكسري داروهاي مالاريا بوجود آمده، تقريبا جهاني است و تمام دنيا را در بر مي‌گيرد. همچنين در رابطه با يكسري داروهاي مورد استفاده براي بيماران ايدزي نيز اين اتفاق افتاده است.

 

دكتر مننتي تصريح كرد:‌ مقاومت دارويي كشنده و چالشي است براي كنترل بيماري‌هاي عفوني و از نظر ما بازگشتي است به زماني كه هنوز مقاومت دارويي نداشتيم و اين شرايط هزينه‌هاي سلامت را به طبع افزايش مي‌دهد.

 

وي تأكيد كرد: به اين ترتيب مقاومت دارويي موجب مي‌شود كه تمام دستاوردهايي كه تاكنون در حوزه سلامت به آن دست يافته‌ايم، تهديد دوباره شود و در واقع هم به بيماران و هم به اقتصاد سلامت هر كشور صدمه مي‌زند، چرا كه بازمي‌گرديم به زماني كه هنوز آنتي‌بيوتيك را كشف نكرده بودند.

نظر شما