جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۰
کد خبر: ۳۴۷۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۵
با تصويب افزايش 15 درصدي نرخ كنوني كرايه‌ تاكسي‌هاي شهر تهران در شوراي شهر، در مجموع كرايه تاكسي در سال آينده نسبت به 9 ماهه نخست سال 89، 30 درصد گران‌تر مي‌شود.

خسرو دانشجو، سخن‌گوي شوراي شهر تهران ظهر امروز-22 اسفند- با حضور در جمع خبرنگاران دانشجو درباره عملكرد شهرداري براي ادغام و انحلال شركت‌هاي زير مجموعه شهرداري تهران گفت: به نظر شورا شهردار تهران اهتمام لازم را براي كوچك‌سازي شهرداري در سال گذشته داشته و به بيشاز 90 درصد وظايفش در اين حوزه عمل كردهخ است.


دانشجو تصريح كرد: بهتر است با انصاف برخورد شود، چرا كه در حال حاضر تعداد شركت‌هاي وابسته به شهرداري تهران از حدود 100 مورد به 15 مورد كاهش يافته است.


او خاطرنشان كرد: به عنوان مثال شركت‌هاي زيرمجموعه سازمان نوسازي بسيار زياد و برخلاف مصوبه شوراي شهر تهران بوده و حتي در برخي موارد بر خلاف مصوبه شورا عمل كرده بودند. در همين زمينه به دليل نارضايتي اعضا از عملكرد اين مجموعه، پيشنهاد انحلال اين مجموعه نيز مطرح شد، اما دوستان در شهرداري اصرار كردند تا در پايان مهلت مشخص يعني پايان اسفند ماه، امكان دفاع از اين مجموعه وجود داشته باشد و پس از آن در مورد انحلال يا باقي ماندن اين مجموعه تصميم‌گيري شود.


بودجه 90 شهرداري نسبت به امسال افزايش ندارد


دانشجو در ادامه ازتصويب كل بودجه سال 90 شهرداري تهران خبر داد و گفت: بودجه سال 90 شهرداري تهران در مقايسه با سال 89 رشدي نداشته است. بر اساس اين گزارش بودجه عمومي شهرداري از حيث درآمدها و ساير منابع هفتصد و 49ميليارد ريال است.


همچنين اعتبارات نقدي 47 هزار و 587 ميليارد ريال واعتبارات غيرنقدي 27 هزار و 162 ميليارد ريال اعتبارات غيرنقدي شامل مي‌شود.


بر اين اساس بودجه هزينه‌اي شهرداري تهران بالغ بر 24 هزار و 549 ميليارد ريال و بودجه سرمايه‌اي شهرداري تهران نيز شامل 50 هزار و 30 ميليارد ريال است.


همچنين بودجه 21 سازمان مجموعه شهرداري تهران از حيث درآمد و منابع درآمد تامين اعتبار، بالغ بر هفت هزار و 392 ميليارد ريال و از حيث هزينه‌ها شش هزار و 404 ميليارد ريال و نيز از نظر مصارف بالغ بر يك‌هزار و 256 ميليارد ريال پيش‌بيني‌ شده است.


بر اساس اين گزارش همچنين بودجه 15 شركت وابسته به شهرداري تهران نيز از نظر درآمد و تامين منابع اعتبار هشت هزار و 330 ميليارد ريال و از حيث هزينه‌اي معادل هشت هزار و 109 ميليارد ريال و از نظر مصارف نيز معادل 47 ميليارد و 750 ميليون ريال خواهد بود.


به گفته‌ي سخنگوي شوراي شهر تهران بودجه شهرداري تهران در سال 89 در بخش نقدي 89 درصد و در بخش غيرنقدي 120 درصد تحقق يافته است.



افزايش 30 درصدي نرخ كرايه در سال 90 نسبت به امسال


سخن‌گوي شوراي شهر تهران از تصويب افزايش 15 درصدي نرخ كرايه تاكسي از ابتداي ارديبهشت سال 90 خبر داد و گفت: اين درحاليست كه براي سه ماه اخير-بهمن، اسفند و فروردين – نيز 15 درصد افزايش نرخ كرايه داشتيم.


بدين ترتيب در مجموع نرخ كرايه تاكسي در سال 90 نسبت به 9 ماهه نخست سال 89 ،30 درصد افزايش داشته است.


دانشجو مبناي گران شدن كرايه‌ها را پلكاني و 25 تومان دانست و گفت: علت اين امر هم در دسترس نبودن پول خرد است كه هم شهروندان و هم رانندگان را به زحمت مي‌اندازد.


آغاز نصب دستگاه كارتخوان در تاكسي‌ها



سخنگوي شوراي شهر تهران از تكليف شهرداري تهران در سال 90 براي نصب دستگاه‌هاي كارتخوان خبر داد و گفت: همچنين اتوبوس‌ها نيز بايد به طور كامل به دستگاه‌هاي كارتخوان مجهز باشند.


به گفته او با هدف يكسان‌سازي نرخ تاكسي‌هاي فرودگاه، شوراي شهر تهران به سازمان تاكسيراني اين اجازه را داد تا نرخ تاكسي فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) را بر اساس نرخ تاكسي‌هاي وزارت راه تعيين كند.



قدراني شورا از گزارش شهردار در محضر مقام معظم رهبري


دانشجو در ادامه اين جلسه با اشاره به جلسه هفته گذشته اعضاي شوراي شهر در حضور مقام معظم رهبري در هفته درختكاري، خاطر نشان كرد: شهردار تهران در اين جلسه عليرغم فرصت كم، گزارش مفصل و گويايي را از اقدامات صورت گرفته شده در اين حوزه و ساير اقدامات شهرداري در پايتخت ارائه كرد كه از نظر شوراي شهر تهران بسيار كامل بود و در جلسه امروز از وي تشكر شد.


او ادامه داد: در صحبت‌هاي مقام معظم رهبري همچنين تاكيدات ديگري در مورد ساخت و سازهاي غير مجاز در ارتفاعات شمال تهران و نيز ساخت و ساز غيرمجاز در حريم شهر تهران و جلوگيري از افزايش محدوده شهر تهران وجود داشت كه از نظر شوراي شهر تهران اين مسايل به عنوان تكاليف مهم بايد به دقت مورد بررسي قرار گيرد.



آب تهران مانند هوايش آلوده نشود


دانشجو در ادامه به ارائه گزارش‌هايي از سوي سازمان حفاظت محيط زيست در مورد حوزه‌هاي تامين آب آشاميدني شهر تهران و احتمال آلودگي آن خبر داد و گفت: بر اساس اين گزارش كه مربوط به حوزه آبريز «لار» بوده است، به دليل برخي ساخت و سازهاي غيرمجاز در حاشيه اين سد، آلودگي‌هايي در اين منطقه به وجود آمده است كه در اين گزارش توضيحات مفصلي در مورد اين مساله ارائه شد.


او ادامه داد: شوراي شهر تهران علاوه بر اعلام همكاري خود با سازمان حفاظت محيط زيست براي پيگيري اين مساله، از دستگاه قضايي و دادگستري استان تهران مي‌خواهد تا با توجه ويژه‌ اين مساله را پيگيري كند، چرا كه در اين شرايط كه هواي تهران در شرايط «نامساعدي» به سر مي‌برد، آلودگي آب نيز بسيار نگران كننده است.

نظر شما