شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۳
کد خبر: ۳۴۸۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۶
هشدارهاي پزشكي قانوني درباره تصادفات نوروزي
رييس مركز تحقيقات پزشكي قانوني نسبت به خطر وقوع تصادف در مسافرت‌هاي نوروزي هشدار داد و گفت: از هموطنان درخواست مي کنيم احتمال وقوع تصادف در ايام نوروز را جدي گرفته و از سرعت مجاز تجاوز نكنند.

به گزارش "شهر" به نقل از پزشكي قانوني، دكتر جابر قره‌داغي گفت: با توجه به اينكه تلفات ناشي از تصادفات در نوروز گذشته نسبت به سال قبل 1.7 درصد افزايش داشت، از هموطنان درخواست مي کنيم احتمال وقوع تصادف در ايام نوروز را جدي گرفته و از سرعت مجاز تجاوز نكنند.

 

وي خاطرنشان كرد: در نوروز گذشته 44.9 درصد از افراد بر اثر برخورد دو وسيله نقليه جان خود را از دست دادند، از اين رو ضروري است هموطنان با رعايت دقيق‌تر قوانين رانندگي و خودداري از سبقت غيرمجاز از وقوع تصادفات پيشگيري كنند.

 

رييس مركز تحقيقات پزشكي قانوني با تاكيد بر اين كه 49.7 درصد فوت شده نوروز گذشته بر اثر ضربه به سر جان خود را از دست دادند، يادآور شد: شايسته است رانندگان حين رانندگي حتما از كمربند ايمني استفاده کنند و با توجه به اين که 21.6 درصد کشته‌هاي رانندگي در نوروز 89 را راکبان موتورسيلکت تشکيل مي‌دادند، استفاده از کلاه ايمني در كاهش تلفات جاني تصادفات موتورسيکلت سواران نقش بسزايي دارد.

 

وي ادامه داد: از آنجا كه 61.3 درصد مصدومان تصادفات نوروز گذشته در محل حادثه و يا حين انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داده‌اند، از تمامي هموطنان در صورت وقوع تصادف درخواست دارم ضمن اطلاع رساني بموقع به واحدهاي امدادي در جاده‌ها، نهايت كمك و همكاري را در انتقال مصدومان به مراكز درماني داشته باشند.

 

قره‌داغي ابراز اميدواري كرد: با رعايت قوانين رانندگي از سوي هموطنان، استفاده نكردن از تلفن همراه در حين رانندگي، پرهيز از سبقت‌هاي غيرمجاز و رعايت سرعت مطمئنه و مجاز، شاهد كاهش چشمگير تلفات در نوروز آتي باشيم و هموطنان سالي سرشار از موفقيت و شادكامي را در كنار خانوادهايشان آغاز كنند.

نظر شما