جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۸
کد خبر: ۳۵۱۳۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶
مدير کل فرهنگي شهرداري تهران با بيان اينکه شهرداري تهران به مناسبت روز طبيعت برنامه هاي گسترده فرهنگي و هنري را در سطح بوستان هاي بزرگ شهر تهران برگزار مي کند، گفت: مهمترين برنامه اي که در سال 90 به انجام مي رسد، اجراي همه جانبه و کامل «طرح ماتريس فرهنگ شهروندي»در مجموعه شهرداري تهران است.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران عباد اله رمضاني در مورد برنامه هاي پيش بيني شده معاونت اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران به مناسبت 13 فروردين ماه روز طبيعت، اظهار کرد: در سطح بوستانهاي بزرگ شهر، يکسري مسابقات ورزشي و فرهنگي براي شهروندان برگزار مي شود،همچنين برنامه هايي از قبيل انتخاب بهترين سبزه ها، اجراي نمايش هاي کوتاه با محوريت طنز و اجراي موسيقي براي شادي مردم پيش بيني شده است.


او ديگر اقدامات پيش بيني شده در روز طبيعت را، برگزاري مسابقات فرهنگي، مسابقات نقاشي و کارهاي گريم کودکان عنوان کرد که اين برنامه ها به کودکان و نوجوانان اختصاص داشته، همچنين جنگ شادي و اجراي موسيقي توسط نوجوانان نيز برگزار خواهد.


مدير کل فرهنگي شهرداري تهران در ادامه با اشاره به اينکه در سال گذشته معاونت اجتماعي ، فرهنگي شهرداري تهران با اجراي مطالبات مردم خود را به شهروندان نزديک تر کرده و تا حد مطلوبي توانسته خواست هاي مردم را به انجام رساند، بيان کرد: معاونت اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران در تمامي برنامه هاي ملي و مذهبي با قوت و قدرت بالا ميدان دار آن مناسبت ها بوده و علاوه بر آن، برنامه هاي متنوع و گسترده اي در زمينه اوقات فذراغت در سطح شهر و تک تک محلات برگزار کرده که اين برنامه ها علاوه بر فصل تابستان در طول سال به طور مستمر ادامه داشته است.


رمضاني ديگر برنامه هاي مطلوب سال 89 را جمع آوري نظرسنجي اقدامات پيش بيني شده قبل از اجرا و بعد از اجرا براي ارزيابي اقدامات از شهروندان بيان کرد که نتيجه مطلوبي با خود به همراه داشته و علاوه بر آن ديگر اقدام مطلوب اين معاونت، کوچک سازي، چابک سازي و برون سپاري کارها در مسائل فرهنگي بوده به گونه اي که واگذاري کار مردم به خود آنها محول شود.


اويکي ديگر از اقدامات مهم سال 89 را که براي اولين بار در تاريخ مديريت شهري به انجام رسيده، بحث ماتريس فرهنگ شهروندي عنوان کرد، که بنا براين برنامه، تمامي برنامه ها و اقدامات شهرداري تهران و همه مسئوليت ها در حوزه مديريت شهري در يک بستر فرهنگي ارائه مي شود و هيچ برنامه اي بدون فراهم سازي بستر فرهنگي اجرا نخواهد شد تا مجموعه شهرداري تهران به طور کامل از يک مجموعه خدماتي به نهادي اجتماعي تبديل شود.


مدير کل فرهنگي شهرداري تهران همچنين ديگر برنامه هاي مطلوب به انجام رسيده در سال گذشته را ترويج برنامه هاي کتاب و کتابخواني عنوان کرد.


اجراي طرح ماتريس فرهنگ شهروندي به طور کامل در مجموعه شهرداري تهران


رمضاني در ادامه در مورد مهمترين برنامه هاي پيش بيني شده در سال 90 نيز اظهار کرد: بحث ماتريس فرهنگ شهروندي در سال گذشته آغاز شده و اميدوارم در سال جاري در سطح تمام سازمان ها و مجموعه هاي مختلف شهرداري تهران به شکل کامل و همه جانبه اجرا شود.


اجراي مجموعه برنامه هاي «جشنواره هاي شمسه»در سطح محلات شهر تهران


او ديگر برنامه پيش بيني شده در سال جاري را اجراي برنامه مجموعه جشنواره هاي فرهنگي هنري محله با عنوان "جشنواره هاي شمسه" در سطح محلات شهر تهران عنوان کرد که اين جشنواره ها در حوزه هاي مختلف از قبيل جشنواره هاي سرود، جشنواره هاي نمايش، جشنواره هاي نقاشي، جشنواره هاي هنرهاي تجسمي،جشنواره هاي شعر و قصه و ساير موارد فرهنگي از اواخر ارديبهشت ماه سال جاري آغاز و تا پايان سال ادامه خواهد داشت.


مدير کل فرهنگي شهرداري تهران افزود: "جشنواره هاي شمسه" در تک تک محلات ، ناحيه ها و مناطق برگزار شده و مسابقات فينال انتهايي آن نيز اواخر سال 90 برگزار در سطح شهر برگزار مي شود که به اين ترتيب برگزاري اين جشنواره ها در طول سال به طور مستمر صورت مي گيرد.

نظر شما