شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۶
کد خبر: ۳۵۲۲۵
|
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱
سازمان امداد ونجات جمعيت هلال احمر اعلام كرد:
سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر اعلام كرد: بر اساس آمار اعلام شده از سوي اين سازمان در حوادث نوروزي از 25 اسفند تا صبح 14فروردين 308 نفر كشته و 5 هزار و 521 مجروح توسط امدادگران در طرح ملي امداد و نجات ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، براساس اعلام واحد مديريت كنترل و هماهنگي عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در طرح ملي امداد و نجات نوروزي سال 90 ، كه از 25 اسفند 89 آغاز و تا صبح روز 14فروردين ادامه داشت، بالغ بر 2 هزار و 118عمليات امدادي توسط امدادگران جمعيت هلال احمر در سراسر كشور انجام شده است.

بر اساس اعلام مديريت مركز كنترل و هماهنگي عمليات سازمان امداد و نجات هلال احمر آمار اعلام شده از سوي اين جمعيت فقط موارد ثبت شده توسط اين مركز و در مواردي است كه امدادگران در صحنه حاضر بوده اند است و آمار نهايي متوفيان حوادث نوروزي از سوي سازمان پزشكي قانوني اعلام مي‌شود.


بر اساس اين گزارش، تاكنون هزار و 999 خانوار شامل 8 هزار و 74 نفر به نوعي دچار حادثه تصادف رانندگي شده‌اند كه از اين بين 308 نفر فوت كردند و 5 هزار و 521 نفر نيز دچار آسيب‌‌هاي جدي شده‌اند.


امدادگران جمعيت هلال احمر در طرح ملي امداد و نجات نوروزي در سراسر جاده‌ها و محورهاي مواصلاتي كشور تا صبح 14 فروردين 7 هزار و 766 نفر را كه بر اثر حوادث مختلف دچار مشكل شده بودند، نجات دادند.

ضمن اينكه در ادامه كمك‌رساني نيروهاي امدادي جمعيت هلال احمر 3 هزار و 98 نفر از درمان‌هاي سرپايي پايگاه‌هاي هلال احمر در سراسر كشور بهره‌مند شدند و در اين راستا نيز 2 هزار و 423 مجروح نيز براي درمان بيشتر توسط امدادگران به مراكز درماني انتقال يافتند.


اين گزارش مي افزايد: در اين طرح 4 هزار و 811 نفر از افرادي كه بر اثر حوادث رانندگي در جاده‌ها دچار مشكل شده‌ بودند، اسكان اضطراري يافتند كه بين اين افراد نيز 3 هزار و 117بسته اقلام زيستي و 3 هزار و 339بسته اقلام غذايي توزيع شده است.


در اين راستا بالگردهاي امداد هوايي جمعيت هلال احمر نيز از تاريخ 26 اسفند 89 تا صبح روز 14فروردين 90 در مجموع 290 سورتي و 218 ساعت پرواز را براي نجات مصدومان حوادث رانندگي در سراسر كشور انجام دادند.


به گزارش واحد مديريت كنترل و هماهنگي عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر آمار نيروهاي امدادي داوطلب حضور يافته از آغاز طرح ملي امداد نجات نوروزي سال 90 از 25 اسفند تا صبح 14فروردين امسال بالغ بر 72 هزار و 974 نفر روز است.

نظر شما