جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۹
کد خبر: ۳۵۲۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۶
عمليات اجرايي طرح تبديل محله عباسي به محله نمونه، شاد و آرام که از اول اسفند آغاز شده بود تا پايان فروردين ادامه خواهد يافت.
به گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 11 ، طرح تبديل محله هاي مستعد براي انجام کارهاي عمراني و زيبا سازي که در راستاي استقبال از بهار به اجرا در مي آيد ، از اول اسفند در محله عباسي آغاز و با توجه به برنامه ريزي‌هاي انجام شده، تا پايان فروردين ادامه مي يابد.

بر اساس اين گزارش محله عباسي با پيشينه تاريخي و فرهنگي که در منطقه 11 و شهر تهران دارد يکي از قديمي ترين محله‌ها با پتانسيل مناسب براي اجراي فعاليت‌هاي امور شهري است و وجود کوچه‌هاي تنگ و بافت قديمي به همراه جمعيت مسکوني متراکم و فرهنگ سنتي شهروندان اين محله انجام بسياري از اقدامات را با کندي مواجه ساخته که با توجه به بازديدهاي ميداني و بررسي‌هاي صورت گرفته مشکلات آن شناسايي و برنامه‌ريزي براي اجراي طرح تبديل به محله شاد و آرام انجام شد. عمليات اجرايي اين طرح از نخستين روز اسفند 89 آغاز و معاونت هاي فني و عمراني، حمل و نقل و ترافيک، امور شهري و فضاي سبز و معاونت اجتماعي و فرهنگي، برنامه هاي پيش بيني شده را به اجرا در آوردند.
اجراي کانيو، روکش آسفالت، امور عمراني از قبيل هم‌سطح سازي دريچه‌ها، کف‌سازي، حفر چاه جذبي، مرمت جداول، پل‌سازي،همسطح سازي آسفالت، خط کشي محوري، خط کشي عابرپياده، نصب تابلوهاي انتظامي، نصب علائم هشداردهنده، جمع آوري سرعت‌گير پلاستيکي، احداث چپگرد و دور برگردان، نصب چراغ راهنمايي و نصب بشکه ايمني بخشي از اين فعاليت‌هاست. از ديگر اقدامات پوشش پل عابر پياده، نصب تابلوهاي تعيين مسير، رنگ‌آميزي المان‌هاي شهري، بهسازي خيابان عباسي جنوبي، سيمانکاري جداره‌هاي شهري، نماسازي مساجد است. اجراي برنامه‌هاي ويژه فرهنگي از جمله ديدار با خانواده شهدا، برنامه‌هاي گسترده براي درختکاري در مدارس و بوستان‌ها، شستشوي ديوارهاي مساجد و مدارس، برگزاري نشست هاي شهردار منطقه با ائمه جماعات، شوراياران، خانواده شهدا، معتمدين و کسبه، ارائه خدمات مشاوره اي و رسيدگي به اقشار آسيب پذير و خانواده هاي نيازمند از ديگر اقدامات انجام شده در اين محله بوده است که تا کنون انجام شده است.
نظر شما