شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۷
کد خبر: ۳۵۲۶۳
|
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹
ادامه‌ي بحران اتمي ژاپن پس از سونامي؛
ورود پسابِ به شدت آلوده به راديو اکتيو به اقيانوس آرام از رآکتور آسيب ديده‌ي نيروگاه فوکوشيماي ژاپن که پس از سونامي اسفند گذشته دچار آسيب جدي شده‌بود، همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل «شهر»، در حاليکه کارشناسان هسته‌اي تلاش مي‌کنند با استفاده از ترکيبات شيميايي مخلوط با خاک اره و پاره‌ کاغذ‌هاي روزنامه جلوي نفوذ پسآب اين رآکتور آسيب ديده را به اقيانوس آرام بگيرند، اما همچنان پسآب به شدت آلوده‌ي اين رآکتور در حال ريختن به آب اقيانوس است.


«هيدئيکو نيشياما» آژانس ايمني هسته‌اي ژاپن اعلام کرد تلاش پيشين کارشناسان با استفاده از پليمر براي پوشاندن ترک ايجاد شده در استخر نگهداري پسآب موفقيت آميز نبوده اما هنوز تلاش براي پوشاندن اين ترک ادامه دارد.


پيش از اين تلاش مهندسان براي پوشاندن اين ترک با استفاده از سيمان نا موفق مانده بود، همين شکست باعث شد تا مهندسان براي پوشاندن اين شکاف به جاي سيمان در تلاش اخير خود از مخلوط پليمرها با خاک اره و کاغذ روزنامه استفاده کنند.


همچنين امروز کشته‌شدن دو تن از کارکنان نيروگاه اتمي فوکوشيما دائيچي در هنگام زلزله‌ي ماه گذشته رسما تائيد شد. اجساد اين کارکنان تا روز چهارشنبه‌ي هفته‌ي گذشته همچنان مفقود بود، اما امروز تائيد شد که اين دو کارمند جوان 21 ساله و 24 ساله‌ي نيروگاه فوکوشيما در روز زلزله هنگام سرکشي عادي به بخش‌هاي مختلف اين نيروگاه بر اثر زلزله جان سپرده‌اند.


شکاف در استخر نگهداري پسآب نيروگاه روز گذشته کشف شده‌بود و تلاش‌ها براي متوقف کردن نفوذ پسآب به شدت راديواکتيو اين نيروگاه به اقيانوس آرام هنوز ادامه دارد.

 

(منبع: اسوشيتدپرس)

نظر شما