جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۴
کد خبر: ۳۵۳۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۴
مدير کل حريم شهرداري تهران گفت: در نشستي با حضور وزراي جهادکشاورزي، مسکن و شهرسازي و نيز فرماندهان سپاه پاسداران، بيش از 10 هزار هکتار زمين براي ايجاد فضاي سبز و با هدف حراست از حريم شهر و گسترش فضاي سبز به شهرداري واگذار مي‌شود.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران ، سيد صباح الدين متقي مديرکل حريم دراين معاونت ضمن اشاره به سياست هاي شهرداري تهران در راستاي گسترش فضاي سبز گفت: پس از حضور مقام معظم رهبري در پروژه قلعه‌مرغي و تاکيد ايشان بر گسترش فضاي سبز، سياست راهبردي شهرداري نيز بر اين قرار گرفت تا امسال نيز مانند گذشته حريم شهر تهران با فضاي سبز و درختکاري پوشش گرفته و کمربند سبز براي پايتخت تحقق عيني يابد.


اين گزارش مي افزايد درهمين راستا و درهفته آينده در نشستي با حضور وزاري جهاد کشاورزي، و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، بيش از 10 هزار هکتار زمين براي ايجاد فضاي سبز و با هدف حراست از حريم پايتخت و گسترش فضاي سبز به شهرداري تهران واگذار مي‌شود.


متقي خاطر نشان کرد: اين اقدام گامي در راستاي نهادينه کردن طرح جامع شهر تهران خواهد بود که در اين طرح بر گسترش فضاي سبز تاکيد ويژه‌اي شده است.


او در ادامه تصريح کرد: جلوگيري از تجاوز به حريم شهر تهران و همچنين تلطيف هوا و ايجاد زمينه تفرج گاهي در پايتخت از مهمترين اهدافي است که در پي اين اقدام دنبال مي شود.


اراضي که براساس اين تفاهم‌نامه به شهرداري تهران واگذار مي شود، عمدتا در دامنه جنوبي رشته کوه‌هاي البرز و مناطق شمال، شمال غرب و شمال شرق تهران واقع شده اند.

نظر شما