جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۳
کد خبر: ۳۵۴۶۷
|
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۸
شهردار تهران 5 برابر شدن كمك دولت به مترو را تكذيب كرد
قاليباف با رد ادعاي رييس جمهور مبني بر 5 برابر شدن كمك دولت به ‌مترو تصريح كرد: گزارش بودجه، رديف بودجه و گزارش ديوان محاسبات در اين زمينه موجود است و افراد مي‌توانند به اين گزارش‌ها مراجعه کنند.

امير طالبيان، مشاور شهردار تهران در امور مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» درباره حضور دكتر محمدباقر قاليباف در مجلس گفت: دكتر قاليباف به‌منظور ديداري نوروزي و تبريك سال نو برخلاف سال گذشته كه ميزبان نمايندگان بود، در مجلس حضور يافت و با هيات رييسه و اكثريت نمايندگان ديدار داشت.


او افزود: در ديدار با هيات رييسه مجلس كه علي لاريجاني، رياست مجلس و محمد حسن ابوترابي فرد و سيدشهاب‌الدين صدر نواب رييس حضور داشتند، از رويكرد شهرداري در مديريت تهران «بدون پول نفت» و با استفاده از مشاركت و اعتبارات مردمي قدرداني شد.


مشاور شهردار تهران در امور مجلس تصريح كرد: هم‌چنين دكتر قاليباف با هيات رييسه كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي ديدار داشت و ضمن بيان انتظارات مديريت شهري تهران بر اجراي موارد قانوني قبل، به ويژه قانون ارائه تسهيلات ارزي به مترو تاكيد كرد.


او در ادامه گفت: هم چنين شهردار تهران خواستار شد كه طبق 50 ساله گذشته پرداخت 10 درصد از نرخ بنزين به‌عنوان عوارض به‌شهرداري‌ها در لايحه بودجه سال‌جاري گنجانده شود. اين در حالي است كه دولت از گنجاندن اين موضوع در لايحه سال 90 خودداري كرده است.


طالبيان درباره ديگر موضوعات مطرح شده در اين جلسه، خاطرنشان كرد: هم‌چنين در اين جلسه شهردار تهران خواستار ارائه بودجه مناسب براي درختكاري در حريم شهر تهران و ايجاد كمربند سبز شد.


او با اشاره به‌كاهش بودجه عمراني مترو در لايحه پيشنهادي دولت اظهار داشت: دكتر قاليباف در اين ديدارها، ضمن قدرداني از همراهي و همكاري مجلس براي انجام بهتر وظايف شهرداري‌ها خواستار افزايش اعتبارات سرمايه‌اي و جاري مديريت شهري تهران در بودجه سال جاري شد و نمايندگان مجلس هم در اين زمينه قول مساعد دادند كه نهايت همكاري را به‌خرج دهند.


بر اساس اين گزارش، محمدباقر قاليباف شهردار تهران در جمع خبرنگاران پارلماني و در پاسخ به اين سوال که محمود احمدي‌نژاد، 15فروردين در کنفرانس مطبوعاتي اعلام کرد که دولت نهم و دهم نسبت به دولت‌هاي گذشته، بودجه مترو را 5 برابر کرده، گفت: گزارش بودجه، رديف بودجه و گزارش ديوان محاسبات در اين زمينه موجود است و افراد مي‌توانند به اين گزارش‌ها مراجعه کنند.


او در پاسخ به سوال ديگري مبني براينکه آيا دولت بودجه مترو را 5 برابر کرده؟، گفت: ‌نه 5 برابر نبوده و اين موضوع جاي بحث دارد . قالبياف در پاسخ به اين سوال که گفته مي‌شود شما رئيس‌جمهور دوره يازدهم هستيد؟ گفت: من فعلاً شهردار هستم و سوالاتي درباره شهرداري از من بپرسيد.

نظر شما