شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۴
کد خبر: ۳۵۵۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۶
نمايندگان شوراي شهر نيويورک به طرحي راي دادند که بر اثر اجراي آن رستوران‌هاي زنجيره‌اي و فست‌فودهاي اين شهر از دادن اسباب‌بازي‌هاي مجاني و هداياي تشويقي کودکان در کنار غذا منع مي‌شوند.

به گزارش سرويس بين‌الملل «شهر»، اکثريت اعضاي شوراي شهر نيويورک به اين طرح راي دادند تا از تشويق و تحريک کودکان براي غذا خوردن در فست‌فودها و رستوران‌هاي زنجيره‌اي جلوگيري کنند. هواداران اين طرح معتقدند اين امر باعث خواهد شد تا رستوران‌ها گزينه‌هاي سالم‌تري را براي خوراک کودکان قرار دهند.


پيش از اين، اواخر سال 2010 ميلادي قانون مشابهي در سان‌فرانسيسکو در ايالات متحده تصويب شده‌بود که از ماه دسامبر سال جاري در اين شهر اجرايي خواهد شد.


بزرگترين مخالفان اين طرح شرکت مک‌دونالد و انجمن ملي رستوران‌هاي آمريکا هستند.


ميسون اسموت، معاون مدير عامل مک‌دونالد در منطقه‌ي نيويورک مي‌گويد: «ممنوعيت هداياي کودکان باعث حل مسائل بهداشتي و چاقي در کودکان نمي‌شود.» وي معتقد است به صورت متوسط هر کودک آمريکايي تنها سه بار در ماه در مک‌دونالد غذا مي‌خورد. اسموت مي‌گويد: «اين يعني هر کودک 87 وعده غذاي ديگر در خانه، مدرسه و جاهاي ديگر مي‌خورد. اين نشان مي‌دهد که مسائل مربوط به تغذيه‌ي کودکان بيشتر از اسباب‌بازي‌هاي هديه همراه با غذا است.»


به تازگي به صنعت 184 ميليارد دلاري فست‌فود در آمريکا براي اضافه کردن شير و سيب، به جاي نوشابه و سيب‌زميني سرخ‌شده به منوهاي غذاي کودکان‌شان چندين تقديرنامه و جايزه اعطا شده‌است.


مرکز پيشگيري و کنترل بيماري‌هاي ايالات متحده مي‌گويد دو سوم از بزرگسالان و 15 درصد از کودکان آمريکايي دچار اضافه وزن يا چاقي هستند. در برخي از ايالت‌هاي آمريکا شيوع چاقي در بين کودکان از 30 درصد هم بيشتر است.


(منبع: رويترز)


خبرهاي مرتبط:

خطوط ويژه‌ دوچرخه را از نيويورک پاککنيد

شهرهاي آمريکايي از شهرهاي در حالتوسعه‌ي جهان مي‌آموزند

لغو قانون اخذ عوارض از تاکسي‌هايغير هيبريدي در نيويورک

نظر شما