شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۸
کد خبر: ۳۵۸۱۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲
حوادث تلخ اخير کشور همسايه و مسلمان و برادر بحرين و کشته و مجروح شدن صدها تن از شهروندان بحريني امت اسلامي به ويژه ملت مسلمان ايران را بهت زده و بسيار متاثر نمود. مسلمانان شيعه و سني در کنار هم و در وحدت کلمه حقوق مشروعه را مطالبه مي‌کنند. بسياري از معترضان تنها به جرم اعتراض مسالمت آميز به نابرابري‌ها و مطالبه حقوق اساسي بازداشت شده‌اند.

به گزارش شهر متن اين قطعنامه به شرح زير است: حکام بحرين با زير پا گذاشتن تمامي اصول اخلاقي و اسلامي از ابزار سرکوب براي پاسخ به مطالبات مشروع مردم مسلمان استفاده مي‌کنند. مقاومت دليرانه ملت بحرين بار ديگر نشان داد که افزايش خشونت و بي اعتنائي به خواسته‌هاي مردم آنهم با استفاده از نيروهاي نظامي خارجي عزم ملت بحرين را در مبارزه خود جدي تر مي کنند. ما اصناف متعهد و مسلمان ضمن اعلام حمايت از مطالبات به حق ملت مظلوم بحرين و محکوم نمودن سرکوب نظامي آنان بويژه توسط نيروي اشغالگر سعودي بر موارد ذيل تاکيد مي‌نمائيم:

1- جاي بس تعجب و تاسف است در حالي که مردم بحرين با مسالمت آميزترين روش‌ها خواهان حقوق اوليه شهروندي عادي خود هستند، دولت بحرين بجاي پاسخ به اين مطالبات مشروعه از کشورهاي بيگانه براي سرکوبي مردم خود دعوت به عمل آورده است.

2- حرکت مردم بحرين طائفه‌اي نيست. مسلمانان شيعه و سني خواستار حقوق مشروع خود هستند و همواره به عنوان شهروند بحريني در وحدت کامل همزيستي داشته و از طرح مسائل طائفه‌اي پرهيز مي‌کنند.

3- تامين خواسته‌هاي مشروع بحرين امري داخلي مي‌باشد و با توافقات مراجع ذيربط در بحرين، قابل حل مي‌باشد و متهم کردن ديگران کمکي به حل مشکل نمي‌کند.

4- ما مداخله نيروهاي اشغالگر عربستان در بحرين را محکوم نموده و از دبيران کل سازمان ملل متحد ،سازمان کنفرانس اسلامي و اتحاديه عرب و اتحاديه اروپا مي‌خواهيم ضمن اهتمام جدي به خواسته‌هاي ملت مسلمان و مظلوم بحرين و برخوردهاي خشونت آميز با آنان، به نقض حاکميت کشور مسلمان بحرين از سوي اين نيروها رسيدگي نمايند.

5- يقين داريم هم آمريکايي‌ها و هم سعودي‌ها به زودي از اين اقدام نسنجيده پشيمان خواهند شد و بايد به مردم بحرين و جامعه جهاني براي اين عمل خود که با هيچيک از موازين بين المللي سازگاري ندارد پاسخ دهند.

6- کشورهاي غربي به ويژه آمريکا بايد با کنار نهادن برخورد دوگانه و گزينشي در برابر بازداشت‌ها، تيراندازي‌ها، ربايش افراد، هجوم به منازل و مساجد به سکوت ننگين خود نسبت به نقض گسترده حقوق بشر در بحرين پايان دهند.

7- جاي تعجب است شوراي امنيت در حمايت از مردم ليبي قطعنامه صادر مي‌نمايد و حملات گسترده نظامي به حکومت ليبي انجام مي دهد، اما در بحرين بر عکس عمل مي‌کند و به ارتش صعودي دستور مي‌دهد براي حمايت از حکومت اين کشور وارد شود و به سرکوبي مردمي که به صورت مسالمت آميز خواسته‌هايي دارند، بپردازند.

8- از شوراي حقوق بشر سازمان ملل مي‌خواهيم که در اسرع وقت کميته‌اي را جهت بررسي اوضاع مردم مسلمان بحرين و تعين مصاديق نقض حقوق بشر در اين کشور و همچنين معرفي مجرمين به دادگاه بين‌المللي تشکيل دهد تا با مجازات آنان درس عبرتي براي ساير حکومت‌هاي ضد مردمي‌گردد.

9- از سازمان‌هاي حقوق بشري و رسانه‌هاي بين‌المللي مستقل مي‌خواهيم با فشار بر دولتمردان و نظاميان بحريني مانع تضييع بيشتر حقوق مشروع مردم اين کشور شوند و از قيام مردم مظلوم اين کشور حمايت نمايند.

10- براي برون رفت از اين بحران و آرام شدن اوضاع در بحرين بايد به سرعت نيروهاي نظامي بيگانه از اين کشور خارج شوند و حکومت بحرين با اجابت مطالبات مردم با آنها به توافق برسند.

11- از دولتمردان و نيروي نظامي و امنيتي بحرين مي‌خواهيم که بيش از اين دست خود را به خون هموطنان خود آلوده نکنند و عقوبت دنيوي و اخروي را براي خود نخرند.

12- به مردم مظلوم بحرين توصيه مي‌کنيم با منطق پيروزي خون بر شمشير بر سياستهاي تجاوز کارانه آل سعود و آل خليفه غلبه کنيد که پيروزي با شماست.

ما شهادت افرادي که در برابر ظلم و ستم حکام بحرين ايستاده و هدفي جز ياري کردن انسانيت و کرامت و دستيابي به حداقل حقوق شهروندي خود نداشتند را به خانواده آنان و امت اسلامي و ملت بحرين تسليت عرض مي‌نماييم.

نظر شما