شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۸
کد خبر: ۳۵۸۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
ژاپن را زلزله ديگري به شدت هفت و يک دهم ريشتر امروز دوشنبه پس از يک ماه زمين لرزه بزرگ يازدهم مارس، به لرزه در آورد. دولت ژاپن هشدار سونامي صادر کرده است. اين در حالي است که تعداد کشته‌هاي سونامي و زلزله از يک ماه پيش تا کنون 113هزار و 116 نفر اعلام شده است.

به گزارش شهر به نقل از شينهوا، تعداد افرادي که در زلزله بزرگ يک ماه پيش ناپديد شده اند 14هزار 377 نفر اعلام شده است اين در حالي است که 151هزار نفر از افراد زلزله زده در 2هزار و 300 پناهگاه اسکان داده شده اند.

بنابر اين گزارش همچنين کارکنان نيروگاه اتمي فوکوشيما داييچي ژاپن تلاش مي کنند از نشت تشعشعات راديواکتيو به محيط زيست جلوگيري کنند دولت ژاپن از ساکنان منطقه تا شعاع 30کيلومتري خواسته است که براي تخليه از برخي شهرهاي معين که بيشتر در معرض پرتوهاي راديوآکتيو هستند، آماده شوند. 

 

در همين حال هزاران ژاپني روز يکشنبه در خيابان هاي توکيو دست به تظاهرات زدند و خواستار قطع استفاده از نيروي هسته اي در توليد برق شدند. تظاهرکنندگان در جمعيتي که معمولا در ژاپن بي سابقه است با شعار هاي «نه به فوکوشيما» و «نه به نيروگاه هاي اتمي» از مقابل دفاتر آژانس ايمني اتمي و صنعتي آن کشور و شرکت برق توکيو، عبور کردند.

 

با اين وجود دولت ژاپن تلاش مي کند ساکنان شهرها و روستاهايي را که در زلزله و سونامي خانه و کاشانه خود را از دست داده اند مسکن دهد. روز يکشنبه 36خانواده از 1800خانوار شهر رکوزنتاکاتا در استان مياگي به منازل نوساز موقتي منتقل شدند در حالي که ساير خانواده هاي منطقه در انتظار نوبت خود هستند.

 

مقام هاي شهر رکوزنتاکاتا مي گويند 400خانه موقتي در طي يک ماه بنا خواهد شد و ساخت اين گونه اقامتگاه هاي موقتي همچنان ادامه خواهد داشت. نخست وزير ژاپن نيز در ديدار ديگري از مناطق آسيب ديده تعهد کرد دولت وي نهايت تلاش را براي کمک به بازماندگان زلزله و سونامي به کار گيرد.  

نظر شما