جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۸
کد خبر: ۳۵۹۰۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳
هفت نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در نامه اي به رئيس مجلس درخواست كردند تا وزير علوم براي ارائه توضيحات درباره وضعيت نامطلوب دانشگاه پيام نور به کميسيون تخصصي فرا خوانده شود.

به گزارش خبرنگار شهر به نقل از خانه ملت هفت تن از نمايندگان مجلس در اجراي ماده 193 آيين‌نامه داخلي مجلس، رسيدگي به وضعيت نامطلوب دانشگاه پيام نور را از رئيس مجلس خواستار شدند.

 

در متن اين نامه که به امضاي جلال محمودزاده نماينده مهاباد، عبدالله رستگار نماينده گنبدکاووس، حميدرضا پشنگ نماينده خاش و ميرجاوه، محمدرضا سجاديان نماينده خواف و رشتخوار، علي زنجاني نماينده نقده و اسکويه، اقبال محمدي نماينده مريوان و سروآباد و سيد فتح‌الله حسيني نماينده پاوه رسيده و در اختيار رئيس مجلس نيز قرار گرفته است، آمده است:

 

وضعيت بسيار نامطلوب دانشگاه پيام نور از جمله عدم شفافيت در درآمدها و هزينه ساليانه دانشگاه، جذب غيرشفاف اساتيد و کارمندان، عزل و نصب‌هاي بدون برنامه، عدم رسيدگي به تخلفات کارکنان و هيات علمي، ايجاد تمرکز شديد در امور، تصميم‌گيري‌هاي فردي بدون نظر مديران استان‌ها و گسترش بي‌رويه و بدون نيازسنجي رشته‌هاي فني و بي‌توجهي به رشته‌هاي ديگر بيداد مي کند.

 

علي‌رغم درآمد ساليانه بيش از 500 ميليارد تومان دانشگاه پيام نور معلوم نيست درآمدهاي حاصل در کجا هزينه مي‌شود. درآمدهاي حاصل از جذب دانشجو و غيره را متاسفانه دانشگاه در جاهاي ديگري که ضرورت ندارد هزينه کرده و اقدام به ايجاد دانشگاه و واحد در استانبول وساير شهرهاي خارج از کشور مي‌ کند و اين در حالي است که بيشتر شهرهاي کشور فاقد واحد دانشگاهي هستند. درآمدهاي حاصل از شهريه دانشجويان در استان‌هاي محل درآمد هزينه نمي شود، جذب اساتيد و کارمندان و هيات علمي سليقه‌اي و فاقد چارچوب خاصي بوده و يا براساس روابط صورت مي‌گيرد، عزل و نصب افراد، بي‌حساب و کتاب و فاقد برنامه بوده و نظارت و سيستم نظارتي پيام نور پاسخگو نبوده و رسيدگي به تخلفات جدي کارکنان و هيات علمي گاه سه سال بيشتر طول مي‌کشد و يا اصلا رسيدگي نمي‌شود.

 

تمرکزگرايي بيداد مي‌کند و تمام عمليات و فعاليت‌ها به صورت متمرکز در تهران صورت مي‌گيرد، حتي جذب يک نيروي شرکتي، خريد يک دستگاه رايانه، شارژ کپسول آتش‌نشاني و غيره بايد در تهران صورت گيرد، اگر مديران استان‌ها و شهرستان‌ها اختيار خريد يک دستگاه رايانه نداشته باشند و به آنان اعتماد ندارند مديريت تمام شهرستان‌ها و استان‌ها نيز توسط آقايان در تهران صورت گيرد و آنها را هم مانند ديگران حذف کنيد!!

 

تصميم‌گيري در مجموعه پيام نور کشور توسط چند نفر صورت مي‌گيرد و نظر سايرين مدنظر قرار نمي‌گيرد.

 

رشته‌هايي که خودشان مي‌خواهند از جمله رشته‌هاي فني را بدون نيازسنجي گسترش داده و ساير رشته‌ها را کاملا ناديده گرفته‌اند و ده‌ها مورد ديگر که همگي مستندات آن وجود دارد.

نظر شما