يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۳
کد خبر: ۳۶۱۲۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۰
رئيس كنگره انجمن اورولوژي ايران اعلام كرد:
چهاردهمين كنگره بين‌المللي انجمن اورولوژي ايران با مشاركت انجمن‌هاي اورولوژي اروپا، آسيا و كشورهاي عرب 13 تا 16 ارديبهشت ماه در پژوهشگاه نيروي تهران برپا مي‌شود.

به گزارش "شهر"، دكتر محمدعلي زرگر، رييس اين كنگره با اعلام اين خبر افزود: هدف از برگزاري اين كنگره به روز رساندن دانش متخصصان و پزشكان نسبت به آخرين دستاوردهاي بخش‌هاي تحقيقاتي مجامع علمي ايران در رشته‌هاي مرتبط به منظور معرفي در عرصه خارج از ايران و نيز بهره‌مندي از جديدترين دستاوردهاي پزشكي در سطح بين‌المللي است.

 

وي افزود: كنگره امسال با محوريت اورولوژي زنان و كودكان برپا مي‌شود و در حوزه بيماري‌هاي زنان، مباحثي همچون بي‌اختياري ادرار، جراحي‌هاي لگن و ... و در حوزه اورولوژي كودكان، ناهنجاري‌هاي مادرزادي و پره نتال (بيماريهاي دوران جنيني) مطرح خواهد شد.

 

به گفته دكتر زرگر، در چهاردهمين كنگره انجمن اورولوژي ايران، مباحث پيوند كليه، تروماها (صدمات) دستگاه ادراري، آندرولوژي (ناباروري مردان، عقيمي، اختلالات جنسي و ..) و جراحي ترميمي ارايه خواهد شد.

 

وي با اشاره به اين كه تومورهاي مثانه، كليه و پروستات جزء شايع‌ترين تومورهاي دستگاه‌هاي اداري و كليه به شمار مي‌رود، خاطرنشان كرد: در اين ميان سرطان مثانه در ايران بدليل استفاده از سيگار و ترياك از شيوع بالاتري برخوردار است كه يكي از مباحث كنگره امسال به اين موضوع اختصاص دارد.

 

رييس چهاردهمين كنگره انجمن اورولوژي ايران گفت: ضروري است با اطلاع رساني مناسب به مردم آنان را از نشانه‌هاي ابتلا به سرطان مثانه آگاه كنيم كه طي چهار سال گذشته با نامگذاري روز سلامت مردان در هفته اول اسفند ماه و شناسايي مبتلايان به سرطان‌هاي دستگاه ادراري و ديگر بيماري‌هاي اورولوژي، شانس بقاي اين افراد افزايش يافته است.

 

وي با تاكيد بر ضرورت حساسيت افراد نسبت به تغيير رنگ ادرار خود يادآور شد: تغيير رنگ ادرار با خوردن غذاهاي رنگي و مواردي همچون لبو تغيير نمي‌يابد و قرمز شدن رنگ ادرار زنگ خطري براي ابتلا به سرطان مثانه به شمار مي‌رود.

 

زرگر ادامه داد: با توجه به اهميت رشته پرستاري در اورولوژي و لزوم تعامل پرستاري با رشته اورولوژي، همزمان با برپايي اين كنگره پنجمين كنگره پرستاري اورولوژي ايران نيز 14 و 15 ارديبهشت ماه برپا مي‌شود.

 

وي همچنين از برپايي نمايشگاه تجهيزات و لوازم پزشكي در كنار اين كنگره خبر داد كه به ارايه آخرين فناوري‌هاي رشته اورولوژي خواهد پرداخت.

 

در چهاردهمين كنگره بين‌المللي انجمن اورولوژي ايران، پزشكان اورولوژيست، نفرولوژيست، جراحان عمومي، زنان، متخصصان اطفال، ژنتيك، راديولوژيست، ترميمي، آزمايشگاهي، عفوني، پاتولوژي، غدد داخلي و روانپزشكي و نيز ايمونولوژيست‌ها و امپريولوژيست‌ها حضور خواهند يافت.

نظر شما