شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۶
کد خبر: ۳۶۳۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸
دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين گفت: اجلاس سراسري اصولگرايان براي ايجاد سازوکارهاي انتخاباتي پنج شنبه اول ارديبهشت در تهران برگزار خواهد شد.

محمدرضا باهنر با بيان اينکه تلاش مي کنيم تا ظرفيت اصولگرايي در کشور افزايش يابد افزود: جامعه اصولگرايي را در قالب جامعتين قبول داريم و معتقديم بايد ها و نبايدهاي اصولگرايي در زير چتر جامعتين تعريف شده است.

 

وي تاکيد کرد: تلاش ما اين است که ظرفيت جامعه اصولگرايي به ويژه در ميان خواص و فرهيختگان افزايش يابد و به همين منظور اجلاس انتخاباتي را در پنج شنبه اين هفته با حضور جمعيت ها و تشکل ها از استان ها در تهران برگزار خواهيم کرد.

 

باهنر گفت: در اين اجلاس همچنين تحولات منطقه و بيداري اسلامي ملت هاي منطقه مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

 

وي با بيان اينکه در انتخابات به فکر وحدت حداکثري هستيم گفت: اين به معناي وحدت علي الاطلاق نيست چرا که وحدت 100 درصدي نه شدني است و نه ممکن.

 

باهنر افزود: اما بايد تلاش کنيم در شهرهاي بزرگ و مراکز استان ها که تعداد کانديداها و نمايندگان بيشتر است فهرستي جامع از اصولگرايان معرفي شود.

 

وي با اشاره به اينکه فعاليت انتخاباتي اصولگرايان در اين دوره به شکل طبيعي ادامه خواهد داشت، گفت: البته شايد مانند گذشته سه ضلع نداشته باشيم اما تلاش مي کنيم با وحدت حداکثري وارد انتخابات مجلس نهم شويم.

 

باهنر در پاسخ به سوالي مبني بر چگونگي ورود اصلاح طلبان به انتخابات مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: حساسيتي روي اسم اصولگرا و اصلاح طلب نداريم اما حساسيت روي مشي اين جريانهاست.

 

وي تصريح کرد:‌ از حضور اصلاح طلبان در فعاليت سياسي در چارچوب قانون و قوانين موضوعه کشور استقبال مي کنيم.

 

باهنر با اشاره به اينکه دو توصيه به اصلاح طلبان براي فعاليت سياسي شان دارد گفت: ابتدا اصلاح طلبان بايد تکليف خود را با سران فتنه مشخص کنند .

 

وي با اشاره به ايجاد فتنه و استمرار آن و نيز تکرار آن در 25 بهمن افزود: کساني از اصلاح طلبان که مي خواهند فعاليت کنند بايد در اين باره موضع مشخص داشته باشند.

 

باهنر گفت: توصيه دوم ما به اصلاح طلبان اين است که مانند اصولگرايي تعريف جامعي از اصلاح طلبي ارائه کنند.

 

وي افزود: متاسفانه در دوره اصلاحات عناويني همچون اصلاح طلبي و جامعه مدني طرفداران متنوع داشت مثلا جامعه مدني را برخي تا مدينه النبي و برخي نيز آن را تا جامعه مدرنيته غيرديني تعريف مي کردند.

 

باهنر يادآور شد: در مورد اصلاح طلبي نيز آن را از نقد يک مسئول يا يک قانون اجرايي تا تلاش براي غيرايدئولوژيک کردن نظام تعريف مي کردند.

 

دبير کل جامعه اسلامي مهندسين تاکيد کرد: در صورتي که چارچوب ، اهداف ، خواسته ها و خطي مشي هاي اصلاح طلبان تعريف و مشخص شود ما نه تنها راضي به فعاليت انان هستيم بلکه به آنان توصيه هم مي کنيم وارد ميدان شوند تا چند صدايي باشد.

نظر شما