جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۹
کد خبر: ۳۶۴۱۵
|
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸
معاون نظارت و هماهنگي در سياست هاي اقتصادي نهاد رياست جمهوري با بيان اينکه مساحت حريم شهر تهران 1200 کيلومتر مربع است ، گفت: اين ميزان به 5 هزار و 900 کيلومتر مربع افزايش مي يابد.

به گزارش خبرنگار شهر به نقل از استانداري تهران،علي آقامحمدي در مراسم تبادل تفاهمنامه تحويل اراضي در حوزه آبريز سولقان با بيان اينکه مساحت شهر تهران هم اکنون 730 کيلومتر مربع است ، افزود: اين مساحت در طرح جامع به 630 کيلومتر تبديل مي‌شود.

 

 

وي با بيان اينکه عده‌اي املاک عمومي و متعلق به دولت را مي‌‍گيرند و از آن خود مي کنند‌،‌افزود: اموال عمومي قرار است کارکردي براي همه داشته باشد اما عده‌اي با تجاوز به املاک مدعي هستند که از آن آنان است.

 

آقامحمدي با اشاره به اينکه راهبرد جلوگيري از اين تعدي ها ، پيشگيري است ، گفت : نبايد اجازه دهيم متجاوزان زمين را بگيرند و بعد براي رفع اين تصرف غير قانوني تلاش کنيم.

 

وي با بيان اينکه 111 هزار هکتار از اراضي ملي داراي سند مالکيت است ، اظهار داشت : 13 هزار هکتار نيز تا پايان امسال داراي سند خواهد شد.

 

آقامحمدي گفت : بر اساس قوانين شهرداري ها مکلف به صيانت از حريم شهري هستند و بايد لوازم مورد نياز نيز در اختيار آنان قرار بگيرد.

 

وي گفت: بالاترين آمار تصرف و تجاوز به اراضي ملي 3 هزار هکتار است که 240 هکتار آن در شهر زيتون و 200 هکتار آن در تعاوني هاي 11 گانه است که به زودي پس گرفته مي شود.

 

آقامحمدي افزود : نبايد در پس گيري اراضي از متجاوزان مصالحه صورت گيرد و سياست بايد برگشت قاطع اراضي باشد.

 

روز گذشته در مراسمي با حضور مسئولان شهرداري ، وزارت مسکن و شهرسازي ، سازمان جنگل ها و منابع طبيعي ، 7 هزار هکتار از اراضي منطقه سولقان براي درختکاري به شهرداري تهران واگذار شد.

نظر شما