شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۳
کد خبر: ۳۶۵۹۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۸
وزارت امور خارجه ايران اعلام کرد، با تلاش‌هاي مستمر، مهندسان ايراني ربوده شده در افغانستان آزاد و به منطقه امني انتقال يافته‌اند.
رامين مهانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه ايران روز چهارشنبه (31 فروردين) گفت: "خوشبختانه در پي تلاش‌هاي فشرده وزارت امور خارجه و سفارت ايران در کابل، از طريق رايزني و پيگيري مستمر موضوع با مقامات ارشد سياسي و امنيتي افغانستان، اتباع ايراني ربوده شده در ولايت فراه آزاد و به منطقه امني انتقال يافتند."

افراد مسلح ناشناس روز يکشنبه (28 فروردين) 12 مهندس ايراني يک شرکت راه سازي را در ايالت فراه افغانستان، نزديک مرزهاي ايران، ربوده و مکان نامعلومي منتقل کرده بودند.

آدم رباها روز سه شنبه (30 فروردين) يکي از مهندسان را آزاد و به ديگران اجازه دادند با خانواده‌شان تماس برقرار کنند.

طرح احداث جاده مرزي که استان خراسان جنوبي را به ولايت فراه درغرب افغانستان متصل مي‌کند از يک ‌سال گذشته توسط مهندسان ايراني از محل کمک­هاي بلاعوض اين کشور براي مردم افغانستان آغاز شده است.

آدم ربايي ايراني­ها در ولايت فراه در حالي روي داد که کمي قبل از آن در اثر انفجار بمب در وزارت دفاع افغانستان، محافظ معاون وزير دفاع اين کشور کشته شد و وزير دفاع افغانستان و يکي از معاونان رئيس ستاد مشترک ارتش اين کشور زخمي شدند.

اين در حالي است که خشونت‌و درگيري در افغانستان از آغاز حمله امريکا به آن کشور در سال 2001 افزايش يافته است.


نظر شما