جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۱
کد خبر: ۳۶۶۰۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۷
همزمان با افتتاح بوستان ولايت در سوم خرداد، 7 نمازخانه در 7 نقطه پارک به بهره‌برداري مي‌ر‌سد و در آينده نزديك نيز مسجد اصلي بوستان ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «شهر» روز گذشته ـ يکم ارديبشهت ـ يکصد نفر از ائمه جماعات، روحانيون و طلاب علوم ديني شهر تهران با حضور در بوستان ولايت نسبت به کاشت نهال در اين بوستان اقدام کردند.

بر اساس اين گزارش، حجت الاسلام و المسليمن عبدالمقيم ناصحي، رييس مرکز فعاليت هاي ديني شهرداري تهران در اين مراسم با بيان اين که اين اقدام باتوجه به حضور مقام معظم رهبري و توصيه ايشان به گسترش فضاي سبز صورت گرفته است، گفت: مراتع، جنگل ها و درخت ها در حقيقت نعماتي از سوي خداوند بر روي زمين هستند، ضمن اين که در اساس نامه کشور ما هم به درختکاري و حفظ مراتع توصيه شده است.

او به وعده دکتر قاليباف شهردار تهران به مقام معظم رهبري و مرديف شريف و مومن شهر تهران اشاره کرد و افزود: در طول 70 روز، 70 هکتار از اراضي پادگان سابق به بوستان تبديل مي‌شود و اين کار بسيار بزرگي است تا يکي از بزرگ‌ترين بوستان هاي کشور و خاورميانه ساخته شود.

رييس مرکز فعاليت هاي ديني شهرداري تهران به گفته يکي از روحانيون حاضر در اين مراسم درختکاري اشاره کرد و اظهار داشت: اگر فردي 70 روز بخواهد در اين 70 هکتار قدم بزند، کارسختي است چه برسد به اين که اين وسعت تبديل به پارک شود.

او در پاسخ به سوال خبرنگار «شهر» مبني بر اين که چه فعاليت هاي ديني در اين بوستان به انجام خواهد رسيد، تصريح کرد: هم زمان با افتتاح بوستان ولايت، 7 نمازخانه براي برپايي نماز جماعت که در 7 نقطه پارک پيش بيني شده، به بهره برداري مي‌رسد تا مسجد اصلي، معظم و زيباي بوستان ولايت ساخته شود.

ناصحي در ادامه درباره اين مسجد گفت: مقدمات ساخت مسجد اصلي بوستان ولايت فراهم شده و طرح و نقشه اين مسجد نيز آماده است و ساخت اين مسجد به زودي آغاز مي شود.

او تاکيد کرد: هم چنين بوستان ولايت همانند ديگر پروژه هاي شهر تهران پيوست فرهنگي دارد و بر اين مبنا امکانات و فعاليت هاي فرهنگي، ديني و ورزشي پيش بيني شده است.

اين گزارش مي‌افزايد که علي محمد مختاري، رييس سازمان پارک ها و فضاي سبز شهرداري تهران با بيان جزيياتي از مراحل ساخت و تکميل بوستان ولايت اظهار داشت: اين پروژه تاکنون 45درصد پيشرفت داشته است و تا سوم خردادماه به بهره برداري مي‌رسد.

در اين مراسم عبادالله فتح الهي، شهردار منطقه 19 تهران نيز به بيان جزيياتي درباره دسترسي ها به بوستان ولايت و پارکينگ ها و ديگر امکانات تعبيه شده در اطراف اين بوستان اشاره کرد و درباره مراحل تکميلي اين بوستان توضيحاتي ارائه داد.

براي مشاهده گزارش تصويري اينجا کليک کنيد

نظر شما