جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۸
کد خبر: ۳۷۱۰۲
|
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸
حداقل 54 نفر جان خود را در اثر توفان شديد در جنوب شرقي آمريکا از دست داده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل «شهر»، مقام هاي امدادرساني محلي مي‌گويند توفان شديد و گردباد باعث مرگ دست‌کم 40 نفر در ايالت آلاباما شده‌است. بيشترين خسارت به شهر «توسکلوسا» آلاباما با 15 کشته وارد شده‌است و گردباد تخريب گسترده اي را در اين شهر به جاي گذاشته است.


به گفته شهردار توسکلوسا، بيشتر از 100 نفر در اين شهر مجروح شده اند. وزش بادهاي سهمگين در اين شهر تخريب گسترده منازل مسکوني در اثر سرنگون شدن درخت هاي تنومند و قطع گسترده برق را به همراه داشته است. 11 نفر نيز در ايالت مي‌سي‌سي‌پي جان خود را از دست داده اند. گزارش ها همچنين بيانگر کشته شدن 2 نفر در ايالت جورجيا، يک نفر در آرکانزاس و يک نفر ديگر در تنسي است.


اين در حالي است که اوايل اين هفته يازده نفر در توفان هاي جنوب آمريکا کشته شده بودند. فرمانداران ايالت هاي آلاباما، آرکانزا و تنسي اعلام وضع فوق العاده کرده اند. به گفته کارشناسان هواشناسي توده ناپايدار جوي از ايالت هاي تنسي، کنتاکي، و کاروليناي شمالي و جنوبي به سوي شمال شرقي آمريکا در حرکت است.


وزش شديد باد و در مواردي بروز گردباد در شرق آمريکا گزارش شده است.يکي از اين موارد مربوط به بروز گردباد در نزديکي پايگاه هوايي اندروز در ايالت مريلند است. اين پايگاه هوايي که رئيس جمهوري آمريکا از آن براي سفرهاي هوايي خود استفاده مي کند، در نزديکي واشنگتن قرار دارد.


(منبع: بي‌بي‌سي)

خبرهاي مرتبط:

10نفردر آمريکا بر اثر توفان کشته ‌شدند

توفان در آمريکا جان ده‌ها نفر را گرفت

نظر شما