يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۹
کد خبر: ۳۷۱۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱
به بهانه افتتاح بوستان ولايت در 3 خرداد/
مديرکل مطالعات اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با تاکيد بر اهميت و ضرورت تدوين طرح پيوست اجتماعي براي بوستان ولايت، از تدوين اين طرح در ابعاد ملي و فراملي خبر داد.

به‌گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، رضا مصطفوي در اين باره گفت: کميسيون‌ها و نشست‌هاي مختلفي در اين اداره کل براي تهيه طرح پيوست اجتماعي بوستان ولايت شکل گرفته تا ابعاد مختلف اجراي اين طرح پيش از اجرايي شدن به طور کامل مطالعه و بررسي شود.


او افزود: امکانات پيش بيني شده در بوستان ولايت بسيار متنوع بوده و شامل مهدکودک، سالن سينما، برج آسمان‌نما، موزه، شهربازي، اماکن ورزشي مختلف و فضاهاي آموزشي است. در بوستان ولايت احداث پيست کارتينگ اختصاصي براي خانم‌ها پيش بيني شده است.


مديرکل مطالعات اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران ادامه داد: از همين رو اداره کل مطالعات اجتماعي شهرداري تهران در نظر دارد تا در تدوين پيوست اجتماعي طرح به تمامي ويژگي‌ها و ابعاد مختلف آن توجه داشته باشد.


او درباره برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته به‌منظور آغاز طرح پيوست اجتماعي بوستان ولايت گفت: بوستان ولايت بوستاني چند بعدي و با کارکردهاي مختلف اجتماعي، فرهنگي و ورزشي است و به‌همين خاطر پروژه تدوين طرح پيوست آن امري چندبعدي و چندمحوري خواهد بود.

بوستان ولايت نشان‌دهنده رويكرد عدالت محور شهرداري تهران است

مصطفوي در ادامه گفت: نيازسنجي از اراضي و مناطقي که در حوالي بوستان ولايت واقع شده‌اند از اقدامات نخست ما در اجراي اين طرح خواهد بود. نياز سنجي در گام بعدي فراتراز از مناطق مسکوني قرار گرفته در اطراف بوستان ولايت، شامل بررسي نيازهاي کودکان، سالمندان، زنان و مردان اين منطقه است تا ما بتوانيم به‌ارزيابي منطقي و درستي از ميزان تاثير اقدامات پيش بيني شده بر زندگي روزمره مردم و ميزان رضايت و اثربخشي آن آگاه شويم.


او اظهار داشت: بوستان ولايت در راستاي کاهش فاصله طبقاني شمال و جنوب اجرا شده و تلاش شهرداري ايجاد امکانات و خدمات شهري براي تمام شهروندان تهراني بوده و ساخت بوستان ولايت در جنوب تهران نشان دهنده رويکرد عدالت محوري شهرداري تهران است.

اين مسئول معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران هم‌چنين بر ضرورت استفاده از نتايج طرح‌ها و پژوهش‌هاي پيشين صورت گرفته در اين اداره کل تاكيد كرد و گفت: بسياري از پژوهش‌هاي پيشين ما مي‌تواند در شرايط کنوني کاربرد داشته باشد، چرا که ما در هر پروژه‌اي نسبت به تدوين يکسري شاخص‌ها اقدام کرده‌ايم و در واقع نتايج به دست آمده برآيندي از تحقيقات گذشته ماست.


او خاطرنشان کرد: با توجه به ضربتي اجرا شدن طرح بوستان ولايت، انجام امور مربوط به تدوين پيوست اجتماعي آن ضرورت دو چنداني مي‌يابد، زيرا كه در فرصت زماني کوتاه پژوهشگران اين مرکز بايد نسبت به تبعات مثبت و منفي اجراي چنين طرحي آگاه شوند.


به گفته مديرکل مطالعات اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران ، براي اين که بتوانيم اجراي چنين طرحي را در فاصله زماني پيش رو مديريت کنيم بايد در هر بخش تيمي از پژوهشگران متخصص به سرعت وارد عمل شده و بتوانند به تدوين پيوست اجتماعي مورد نظر اقدام کنند.


ضروت بررسي خواسته‌هاي بانوان

مصطفوي به احداث بزرگترين مجموعه شهربانوي کشور در بوستان ولايت اشاره کرد و گفت: براي تدوين پيوست اجتماعي و فرهنگي طرح بوستان ولايت، بررسي نيازهاي زنان و چگونگي پاسخگويي طرح‌هاي پيش بيني شده يکي از ضرورت‌ها به‌شمار مي‌آيد، چنان‌چه اجراي طرح‌هاي مختلف براي زنان از جمله احداث مجموعه شهربانوي کشور نيازمند بررسي هاي همه جانبه است.


ايده ساخت مجموعه شهربانو در پي احساس نياز به استفاده بانوان از امکانات ورزشي، تفريحي و فرهنگي درمحيطي ايمن و بافراغ بال شکل گرفت. بزرگ‌ترين بوستان «شهربانوي ايران» در محل بوستان ولايت درحال ساخت است که امکانات درخور توجه وکاملي را داراست. رويکرد بوستان ولايت بر اساس رويکرد خانواده محوري ساخته شده و اداره خواهد شد.

نظر شما