يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۱
کد خبر: ۳۷۱۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹
سامانه درخواست آنلاين حمايت از ثبت اختراع در پايگاه اينترنتي ستاد توسعه فناوري نانو راه‌‌اندازي شد.

به گزارش "شهر" ،اين سامانه در راستاي حمايت از ثبت اختراع در حوزه فناوري نانو و به منظور تسهيل در داوري و ثبت اختراعات، از تاريخ دوم ارديبهشت ماه سال جاري بر روي پايگاه اينترنتي ستاد توسعه فناوري نانو قرار گرفته است.

 

ستاد توسعه فناوري نانو، مطابق با آيين‌نامه حمايت از ثبت اختراع در حوزه فناوري نانو، مصوب شوراي مالكيت فكري ستاد، از ثبت اختراعات در زمينه فناوري نانو حمايت مي‌كند. بر اين اساس ستاد نانو پرداخت 80 درصد از هزينه ثبت اختراع در يك اداره پتنت معتبر نظير EPO وUSPTO، را تا سقف 100 ميليون ريال، متقبل مي‌شود. همچنين مطابق اين آيين‌نامه، در صورتي كه مالكين هر يك از پتنت‌هاي حمايت شده براي ثبت، موفق به تجاري‌سازي آن شوند، مبلغ 200 ميليون ريال از طرف ستاد حمايت تشويقي دريافت خواهند كرد.

 

تا پيش از اين، محققين براي ثبت تقاضاي حمايت از اختراعات خود ملزم به ارسال فرم كتبي تكميل شده درخواست حمايت از ثبت اختراع، به واحد مالكيت فكري ستاد فناوري نانو بوده و حداكثر طي چهار ماه، نتيجه داوري به مخترع اعلام مي‌شده است. اين در حالي است كه راه‌اندازي «سامانه درخواست آنلاين حمايت از ثبت اختراعات نانو» اين امكان را فراهم مي‌كند تا محققان بتوانند در كوتاه‌ترين زمان ممكن، از نتايج داوري اختراع خود مطلع شوند.

 

از جمله خدمات ارائه شده به مخترعين در اين سامانه مي‌توان به تكميل كردن فرم درخواست حمايت از ثبت اختراع به صورت آنلاين، پيگيري مراحل حمايت از طريق سامانه، انجام داوري اختراعات ثبت شده براي دريافت حمايت در سامانه اشاره كرد.

 

محققان مي‌توانند به منظور ثبت درخواست حمايت از اختراعات خود به صورت آنلاين، پس از ثبت‌نام در پايگاه اينترنتي ستاد نانو، با استفاده از نام كاربري و كلمه عبور دريافتي، به پايگاه اينترنتي www.nano.ir/patent مراجعه كرده و نسبت به ثبت درخواست حمايت از اختراع اقدام كنند.

نظر شما