جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۵
کد خبر: ۳۷۱۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
با موضوع الگوي ايراني- اسلامي پيشرفت؛
مديرعامل خانه شهرياران جوان از برگزاري ششمين دوره همايش «جاي پا» (جوان ايراني- پرسش‌هاي امروزي) با پرداختن به موضوع الگوي ايراني- اسلامي پيشرفت خبر داد.

«حامد عبدالهي» در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اينكه همانطور که از اسم اين همايش بر مي‌آيد محيط جوان ايراني امروز، محل تلاقي دو سنت استوار با درون مايه‌هاي جدي است،‌ گفت: در يک سو سنت ديرپاي اسلامي- ايراني او را احاطه کرده و ذهن و ضمير او را انباشته است. از سوي ديگر، دنياي مدرن با همه وجوهات خود، در جاي جاي حيات جوان ايراني وارد شده است. در اين ميان جوان ايراني سرشار از سوالات، ابهامات و تعارضاتي است که بايد به آنها پاسخ داده شود.



وي افزود: سلسه همايش‌هاي «جوان ايراني، پرسش‌هاي امروزي» با نام اختصاري «جاي پا»، با هدف پاسخ به بخشي از سوالات و تعارض‌ها در سال 1386کار خود را آغاز کرد و تا كنون پنج دوره از آن با موفقيت به انجام رسيده است.



عبدالهي با بيان اينكه در اين دوره از همايش‌ها موضوع الگوي ايراني- اسلامي پيشرفت به عنوان محور اصلي انتخاب شده است، ادامه داد: در طول مدت همايش‌ها که يک هفته است موضوعاتي مانند موانع تاريخي- ساختاري تحقق الگوهاي اسلامي، بازنگري علوم‌انساني و نقش آن در تحقق الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت، ظرفيت‌هاي علماي اسلام در ساخت تمدن اسلامي، نگاهي به نهضت‌هاي بيدارگرانه اسلامي، مردم و حکومت در الگوي اسلامي – ايراني پيشرفت، ضرورت توليد انديشه صدرايي، جايگاه حقوق بشر اسلامي در الگوي اسلامي – ايراني پيشرفت، مقايسه جريان‌شناسي توليد علم در جهان اسلام و غرب، باز خواني الگوهاي ديني پيشرفت، دغدغه‌ها و چشم‌انداز اقتصاد اسلامي، دين و کارآمدي در اداره جامعه، مورد بحث و بررسي قرار گيرد.



به گفته مديرعامل خانه شهرياران جوان، در اين دوره تلاش شده از اساتيد بنام حوزه و دانشگاه دعوت به عمل آوريم، از جمله اساتيد برجسته‌اي که در ششمين دوره همايش‌ها حضور دارند، عباس سليمي نمين، دکتر آيت‌اللهي، رجبي دواني، دکتر موسي نجفي، آيت‌الله محسن غرويان، دکتر عماد افروغ، دکتر محسن اسماعيلي، دکتر مهدي گلشني، دکتر محمدرضا نهاونديان، دکتر محمد خوش چهره، دکتر حسن سبحاني و دکتر محمدهادي مؤذن از اساتيدي هستندکه در اين دوره از وجودشان بهره مي بريم.

نظر شما