شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۶
کد خبر: ۳۷۳۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
نائوتو کان نخست وزير ژاپن از عملکرد دولت در خصوص نحوه برخورد با بحران هسته اي اين کشور دفاع کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل «شهر» به نقل از واحد مرکزي خبر، دفاع و پشتيباني نخست وزير ژاپن از عملکرد دولت در دو ماه گذشته در حالي است که روز جمعه گذشته يکي از مشاوران نخست وزير با چشماني اشک بار از سمت خود استعفا کرد و دولت نائوتو را به بي کفايتي و انجام ندادن اقدامات لازم و کافي در حمايت از مردم آسيب ديده و آلوده شده به مواد راديو اکتيو متهم کرد.


توشيسو کوساکو يکي از مشاوران ارشد هسته اي نخست وزير ژاپن همچنين دولت را متهم کرد که اجازه داده است کودکان در نزديکي نيروگاه هسته اي فوکوشيما زندگي کنند ولي همان مقدار داروهاي ضد راديو اکتيو را مصرف کنند که با معيار بين المللي براي کارگران حاضر در نيروگاههاي اتمي در نظر گرفته مي شود.


وي گفت سطح مواد راديواکتيو در اطراف نيروگاه اتمي فوکوشيما بسيار بالاتر از معيارهاي بين المللي است که براي عموم در نظر گرفته مي شود بنابر اين دولت ژاپن مقصر است و جان بسياري از کودکان را به خطر مي اندازد.


نخست وزير ژاپن در پاسخ به اتهامات وارده از سوي مشاور ارشد سابق خود گفت که اختلاف نظرها و عدم هماهنگي از مهمترين دلايل استعفاي کوساکو بوده است و متخصصان ديگري در کنار دولت ژاپن هستند که بخوبي روي وضعيت و ميزان آلودگي مواد راديواکتيو اطراف نيروگاه فوکوشيما اشراف دارند.

خبرهاي مرتبط:

شعاع تخليه اطراف نيروگاه آسيب‌ديده‌فوکوشيما افزايش يافت

رآکتورهاي آسيب ديده‌ي نيروگاه فوکوشيما9 ماه ديگر خاموش مي‌شوند

بهره‌بردار فوکوشيما به همه‌ي آسيبديدگان خسارت پرداخت مي‌کند

فوکوشيما چرنوبيل نيست

سطح هشدار در نيروگاه هسته‌ايفوکوشيما به بالاترين سطح رسيد

نظر شما