يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۰
کد خبر: ۳۷۳۰۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۲
به بهانه افتتاح بوستان ولايت در روز سوم خرداد
صبح امروز ـ 11 ارديبهشت ـ طراحان و معماران علاقه‌مند به طراحي سردر اصلي بوستان ولايت با حضور در اين بوستان با جزييات احداث اين بوستان آشنا شدند.

به‌گزارش خبرنگار «شهر»، اين هنرمندان هم‌چنين از مراحل تكميل اين بوستان بازديد كرده و در جريان مشخصه‌هاي لازم طراحي سردر اصلي بوستان ولايت قرار گرفتند.


بر اساس اين گزارش، نزديك به 650 نفر از طراحان و معماران براي شركت در مسابقه طراحي سردر بوستان ولايت اعلام آمادگي كرده‌اند و يا طرح‌هاي خود را در اختيار دبيرخانه اين مسابقه قرار داده‌اند.


از نكات توجه اين مسابقه، حضور معماران و طراحان ايراني فعال در خارج از كشور است، به‌گونه‌اي كه طرح‌هايي از كانادا، مالزي و كشورهايي اروپايي نيز به دبيرخانه مسابقه طراحي سردر اصلي بوستان ولايت ارسال شده است.


علاوه بر اين، اين مسابقه مورد استقبال بسياري از دانشجويان رشته‌ معماري نيز قرار گرفته است.


اين گزارش مي‌افزايد كه سازمان زيباسازي شهر تهران به‌منظور بهره‌گيري از مشاركت طراحان متخصص طراحي دروازه اصلي بوستان ولايت را به ‌مسابقه گذاشت.


اين ورودي به مثابه نوعي «هويت»، «نماد» و «نشانه» اين مجموعه امکان شناسايي ويژه در محيط پيراموني را ايجاد خواهد كرد، از همين رو دروازه طراحي شده براي بوستان ولايت بايد بيانگر هويت ايراني اسلامي بوده و القاکننده مفاهيم معنوي باشد.


فاز اول بوستان ولايت با وسعتي بيش از 65 هكتار از اواخر اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا سوم خرداد به‌بهره‌برداري مي‌رسد.


در اين فاز علاوه بر اين‌كه 370هزار اصله نهاد كاشته مي شود، 4مجموعه فرهنگي ورزشي منطقه‌اي، شهربازي، شهر ورزش، شهربانو تا سوم خردادماه آماده بهره‌برداري مي‌شود و دو مجموعه موزه و شهر كودكان در فاز 2 به‌بهره برداري مي‌رسد.

نظر شما