يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۷
کد خبر: ۳۷۵۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۲
به بهانه فاتتاح بوستان ولايت در سوم خرداد؛
مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران با بيان اين نكته كه بانوان معلول و جانباز كشور با محدوديت‌هاي بسياري در استفاده از مراكز فرهنگي و ورزشي برخوردارند، خاطرنشان كرد: توجه به‌ضوابط طراحي شهري براي معلولان و جانبازان، در شهر بانوان به‌عنوان يكي از اولويت‌ها مدنظر قرار گرفته است.

اكبر تشكري نيا، در گفت وگو با خبرنگار «شهر» با بيان اين‌كه عمليات تكميل و تجهيز مجموعه «شهر بانوان» در بوستان ولايت با جديت دنبال مي‌شود، گفت: يكي از امكانات ويژه اين مجموعه «مركز مديا تك» با بيش از 500مترمربع زيربناست كه از مجهزترين امكانات ديجيتالي برخوردار است.


مديا تك (مركز اطلاع رساني) مجهز به امكانات پيشرفته و ديجيتالي است كه با مراكز خبررساني محلي، ملي و بين‌المللي توسط سيستم‌هاي پيشرفته براي بهره‌‌گيري استفاده‌كنندگان در ارتباط خواهد بود.


علاوه‌برآن در اين مراكز، بانك اطلاعاتي مختلف به‌صورت نشريات، مجلات، كتاب، نوار ويدئو و لوح فشرده در اختيار بازديدكنندگان قرار مي‌گيرد.


مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران در ادامه اظهار داشت: براي شهر بانوان سه كاركرد فرهنگ و هنر، ورزش و سبك زندگي پيش‌بيني شده است كه برنامه‌ريزي براي آن از ديدگاه علوم اجتماعي مدنظر قرار گرفته است.


او وجود مراكز زيبايي، مراقبت‌هاي پوست و مو، تالار مد ولباس را از ديگر امكانات ويژه شهر بانوان دانست و عنوان كرد: با توجه به فرهنگ اسلامي كشورمان، وجود چنين مراكزي در كشورهاي ديگر به صورت منفك وجود ندارد كه ساخت اين مجموعه، در نوع خود بي‌نظير است.


تشكري‌نيا با بيان اين نكته كه بانوان معلول و جانباز كشور با محدوديت‌هاي بسياري در استفاده از مراكز فرهنگي و ورزشي برخوردارند، خاطرنشان كرد: توجه به‌ضوابط طراحي شهري براي معلولان و جانبازان، در شهر بانوان به‌عنوان يكي از اولويت‌هاي مدنظر قرار گرفته است.


سالن‌هاي ورزشي، كارگاه‌هاي هنري، فروشگاه‌هاي ويژه محصولات فرهنگي، رستوران و مسجد از ديگر امكانات در حال احداث در شهر بانوان بوستان ولايت به شمار مي‌آيد.


شهر بانوان در ضلع شمال‌شرقي بوستان ولايت (پادگان قلعه‌مرغي سابق) از اواخر اسفندماه سال گذشته آغاز شده و همراه با فرهنگسراي صدف، شهربازي و شهر ورزش اين بوستان سوم خردادماه افتتاح مي‌شود.

نظر شما