يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۷
کد خبر: ۳۷۵۸۳
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸
معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران با بيان اين که عمليات فيزيکي فاز اول بوستان ولايت بر اساس زمان بندي در حال اجراست، گفت: هم اکنون پيشرفت فيزيکي اقدامات در فاز اول بوستان ولايت از مرز 70 درصد عبور کرده است.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران محمد هادي ايازي در مورد اقدامات در حال انجام در بوستان ولايت گفت : اين مجموعه به طور کلي 300 هکتار مساحت دارد که 220 هکتار از آن به بوستان تبديل شده و 80 هکتار ازآن مربوط به کاربري هاي ديگر خواهد بود.


او  ادامه داد: در فاز اول بوستان ولايت ،مجموعه هاي مجتمع فرهنگي ورزشي منطقه اي، مجموعه شهربازي،شهر ورزش و مجموعه شهر بانو به بهره برداري مي رسد.


معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران در مورد مجتمع فرهنگي ورزشي منطقه اي بوستان ولايت، عنوان کرد: اين مجموعه در مقياس منطقه اي ايجاد مي شود که شامل سالن هاي ورزشي، زورخانه و سالن سينما بوده و مردم خاني آباد مي توانند از ان بهره مند شوند.


ايازي در مورد مجموعه شهر بازي بوستان ولايت نيز با بيان اينکه شهربازي اين بوستان قطعا يکي از شهربازي هاي بزرگ شهر تهران خواهد بود، گفت: اين شهر بازي 4 هزار متر مربع فضاي داخلي و 6 هزار متر مربع فضاي بيروني دارد که به طور کل 10 هزار متر مربع براي ساخت شهر بازي در نظر گرفته شده و هم اکنون اقدامات اجرايي براي 4 هزار متر آن در حال انجام است.


او  افزود: هم اکنون نيز تجهيرات جديدي براي شهر بازي خريداري شده که در اين مکان نصب خواهد شد.


معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران در ادامه در خصوص مجموعه شهر بانو که مجموعه اي ورزشي، فرهنگي و آموزشي براي بانوان است، عنوان کرد: اين مجموعه به طور کلي 60 هزار متر مربع مساحت دارد که هم اکنون اقدامات اجرايي آن در 18 هزار متر در حال انجام است.


معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران با بيان اينکه مجموعه شهربانو شامل قسمت هاي فرهنگي، ورزشي و سبک زندگي است ، افزود: بخش ورزشي آن شامل فوتبال، واليبال و شنا بوده و در بخش سبک زندگي مسائل مربوط به بانوان مانند نمايش لباس به انجام مي رسد.


ايازي تاکيد کرد: در مجموعه شهربانو تمامي اقدامات توسط بانوان به انجام مي رسد و اين مجموعه با ديوارهاي بلند از ساير قسمت هاي بوستان جدا شده تا بانوان بتوانند آبه راحتي در اين مکان به انجام فعاليت هاي ويژه خود بپردازند.


او در ادامه در مورد شهر ورزش که بهره برداري از بخش هايي از اين مجموعه نيز در سوم خرداد به انجام مي رسد، اظهار کرد: در شهر ورزش ،پيست هاي متعددي براي ورزش هاي هوايي و همچنين موتورسواري ايجاد مي شود که تاکنون برخي از اين پيست ها در تهران ايجاد نشده بود و براي نخستين بار در بوستان ولايت احداث مي شود.


معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران با بيان اينکه روزانه بيش از 3 هزار نفر در بوستان ولايت به فعاليت مشغول هستند تا فاز اول اين بوستان تا سوم خرداد ماه به بهره برداري برسد، افزود: بوستان ولايت در آينده نقشي تاثير گذار در مورد اشتغالزايي در شهر تهران ايفا مي کند.

نظر شما