يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۲
کد خبر: ۳۷۶۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵
16 بوستان در محدوده منطقه 11 به مجموعه جديد وسايل بازي کودکان تجهيز شده‌اند.

به گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 11 ، از آن جا که محدوده اين منطقه با کمبود زمين مناسب براي احداث بوستان و فضاهاي سبز روبه‌رو است، بوستان‌هاي موجود در سطح منطقه توسط اداره فضاي سبز بهينه‌سازي مي‌شوند تا علاوه بر شهروندان، کودکان نيز بتوانند از بازي در فضاي پارک‌ها لذت ببرند.


احمد معصومي رييس اداره فضاي سبز شهرداري منطقه 11 با اشاره به پيشينه ايجاد زمين بازي در بوستان‌هاي منطقه گفت: زمين بازي جزيي از يک بوستان است که فضاي بازي و المان‌هاي آن توسط اداره فضاي سبز طراحي واحداث مي شود. در اين منطقه گام‌هاي اوليه احداث زمين بازي وايجاد تغيير در بوستان‌ها ازدهه 70 شروع مي‌شود و خيلي از بوستان‌هاي منطقه11 در نيمه دوم دهه 80 احداث شدند که بوستان‌هاي تازه تاسيسي محسوب مي‌شوند.


او ادامه داد: بوستان رازي که در سال 76 احدث شده ازابتدا يک شهربازي براي بازي و تفريح کودکان داشت و بيش‌ترين نياز تفريحي منطقه را براي بچه‌ها تامين مي‌کرد. بوستان‌هاي دانشجو، اميريه و اوستا هم تا سال 87 بوستان‌هاي اصلي منطقه محسوب مي‌شدند.


رئيس اداره فضاي سبزشهرداري منطقه در توضيح روند تکميلي واحداث زمين‌هاي بازي منطقه نيز گفت: بوستان رازي وهاشميان، دو بوستاني بودند که ما از ابتدا دو زمين بازي براي آنها در نظر گرفتيم، چرا که فضاي کافي براي احداث چنين مجموعه‌هايي داشتند.


او اظهار داشت: در ادامه راه هم بقيه بوستان‌هاي منطقه ساخته شدند که در طراحي آن‌ها تلاش کرديم حتما جايي براي بازي بچه‌ها داشته باشند و درحال حاظر هم به جز چند بوستان بيشتر بوستان‌هاي منطقه داراي زمين بازي هستند.


معصومي در توضيح روند تغيير وسايل بازي هم بيان كرد: اولين تغييرات زمين‌هاي بازي با تعويض کفپوش‌هاي آن‌ها شروع شد که ابتدا از شن و ماسه بادي بود وخطرات زيادي براي بچه‌ها هنگام دويدن داشت. ما تقريبا از سال 82 اقدام به تعويض کفپوش‌ها کرديم که به‌جاي آنها کفپوش‌هاي نرم فومي جايگزين شد ودر حال حاضر همه زمين هاي بازي منطقه کفپوش فومي دارند.


او اضافه كرد: تغيير وسايل بازي هم از مدل قديمي با جنس فلزي وآهني از سال 83 به بعد شروع شد که در سال‌هاي 87 و 88 مجموعه جديد بازي از جنس پلي اتيلني با طراحي خانه بازي يا قلعه جاي‌گزين آنها شد. در حال حاضر16 بوستان منطقه مجهز به اين مجموعه‌هاي جديد بازي هستند.

نظر شما