جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۶
کد خبر: ۳۷۷۱۱
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۳
سخنگوي قوه قضائيه با اعلام اينکه حکم متهمان کوي دانشگاه صادر شده گفت که ‌40 نفر از اين متهمان به حبس، جزاي نقدي و پرداخت خسارت وارده محکوم شده اند.

حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه‌اي در نشست خبري بعداز ظهر دوشنبه با بيان اين مطلب گفت: «پرونده کوي دانشگاه و ساختمان سبحان در دادگاه بررسي و حکم براي متهمان صادر شد.»

 

وي ادامه داد: «اين پرونده 50 متهم داشت که 40 نفر آنان به حبس، جزاي نقدي و پرداخت خسارت وارده محکوم شدند.»

 

محسني اژه‌اي با بيان اينکه اين پرونده به دليل وسعت شاکيان و خسارت وارده بسيار سنگين بود، گفت: «برخي از شاکيان از شکايت خود صرفنظر کردند. همچنين شناسايي برخي از متهمان به دليل آنکه صورت خود را پوشانده بودند مشکل بود. برخي از اين متهمان از خارج دانشگاه وارد کوي شده بودند و برخي در داخل دانشگاه اقدامات مجرمانه داشتند.»

 

سخنگوي قوه قضائيه با اشاره به اينکه اين دادگاه در 22 جلسه با حضور متهمين، شکات، وکلاي آنها، نماينده وزارت علوم و نماينده دادستان برگزار شد، گفت: «براي صدور احکام دقت و وسواس خاصي به کار برده شد اما اگر اعتراضي نسبت به آن وجود داشته باشد قابل تجديد نظر است و حکم نهايي هنوز ابلاغ نشده است.»

 

شامگاه روز يکشنبه 24 خرداد ماه عده اي که ماهيت آن‌ها و اهدافشان تاکنون اعلام نشده است با حمله به کوي دانشگاه دانشجويان را مورد ضرب و شتم قرار دادند و خسارت سنگيني را به جاي گذاشتند. اين اقدام دو روز پس از انتخابات رياست جمهوري دهم رخ داد.

 

اقدامي که اخبار ضد و نقيض فراواني درباره آن منتشر گرديد که هيچ يک نيز مورد تائيد قرار نگرفت. از خبر کشته شدن 5 دانشجوي گرفته تا انتشار فيلمي که در آن افرادي با لباس گارد ويژه پليس به برخورد با دانشجويان مي‌پردازند. اما هيچ يک از اين اخبار تائيد نشد و پليس نيز حمله به کوي دانشگاه را به لباس شخصي‌هاي خودسر نسبت داد.

 

در همان ابتداي کار مجلس شوراي اسلامي نيز وارد ماجرا شد و کميته اي را تشکيل داد تا به بررسي موضوع حمله به کوي دانشگاه و مجتمع سبحان بپردازد. قرار شد کميته مورد نظر در اين باره گزارش خود را در صحن علني مجلس قرار کند. اتفاقي که هيچ وقت رخ نداد.

نظر شما