يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۳
کد خبر: ۳۷۸۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱
آغاز نهمين نمايشگاه بين‌المللي گل؛ 26 ارديبهشت
مديرعامل سازمان پارك‌هاي و فضاي سبز شهرداري تهران با بيان اين‌كه بيش از 97 درصد فضاي سبز بوستان ولايت به‌انجام رسيده گفت: پيشرفت فيزيكي اين بوستان به 80درصد نزديك شد.

به‌گزارش خبرنگار «شهر» علي محمد مختاري، ، صبح امروز ـ 21 ارديبهشت ـ در نشست خبري با حضور خبرنگاران كه در بوستان ولايت برگزار شد، گفت: با گذشت 52 روز عمليات عمراني در بوستان ولايت، پيشرفت فيزيكي اين بوستان به 80 درصد نزديك شده است و 20 درصد باقي پروژه تا سوم خردادماه كامل مي‌شود تا مورد بهره‌برداري شهروندان به خصوص مردم جنوب تهران قرار گيرد.


او 70 درصد بوستان ولايت در فاز يك را فضاي سبز دانست و افزود: بيش از 97 درصد فضاي سبز اين بوستان نيز تكميل شده و سه درصد باقي مانده نيز در سه روز ‌آينده تكميل مي‌شود.

 

مديرعامل سازمان پارك‌هاي و فضاي سبز شهرداري تهران، حضور مقام معظم رهبري در ابتداي آغاز به كار پروژه بوستان ولايت را نشان اهميت اين پروژه برشمرد و تاكيد كرد: با تدبير دكتر قاليباف در احداث و تكميل اين پروژه سه اصل كيفيت، سلامت و سرعت مدنظر بوده است.

به‌گفته وي، 36هزار درخت‌ ميوه به‌دست خانواده‌هاي شهدا، ائمه جماعات و نمايندگي مجلس در رينگي به‌طول 2 و نيم كيلومتر به نام 36هزار شهيد كاشته شده است.  


مناسب‌سازي بوستان ولايت براي جانبازان و معلولان 

مختاري با اشاره به بخش‌هاي مختلف اين بوستان مانند شهربانوان، شهربازي، شهر ورزش، پيست‌هاي دوچرخه‌سواري، دو‌‌ و ميداني و درشكه‌سواري آن تصريح كرد: كل پروژه براي جانبازان و معلولان مناسب‌سازي شده است.


او سيستم آبياري فضاي سبز اين بوستان را هوشمند به صورت باراني و قطره‌اي ذكر كرد و ادامه داد: روشنايي 900پايه نور اين بوستان نيز از طريق انرژي خورشيدي صورت مي‌گيرد.


نهمين نمايشگاه بين‌المللي گل و گياه تهران؛ 26 تا 30 ارديبهشت

مديرعامل سازمان پارك‌هاي و فضاي سبز شهرداري تهران با اشاره به‌برگزاري نهمين نمايشگاه بين‌المللي گل و گياه تهران (TIFEX) از تاريخ 26 تا 30 ارديبهشت‌ماه در محل دائمي نمايشگاه‌هاي شهرداري تهران گفت: در اين نمايشگاه 200توليدكننده برتر گل‌وگياه و صنايع وابسته از داخل و 53 شركت و موسسه خارجي از 24 كشور شركت دارند.


به‌گفته وي، ساعت بازديد از اين نمايشگاه از 10 صبح تا 21 شب خواهد بود و 31 ارديبشهت و يك خردادماه نيز براي فروش و عرضه گل‌وگياه با 30 درصد تخفيف در نظر گرفته شده است.


اين مسئول فضاي سبز شهر تهران به برگزاري دو نمايشگاه فصلي در سال گذشته اشاره و تصريح كرد: سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهر تهران با تاكيدات شهردار تهران مصمم است با برپايي مستمر و منظم نمايشگاه‌هاي گل و گياه، كه يكي از صنايع مولد اقتصاد ملي است بسترهاي لازم براي ترويج فرهنگ طبيعت دوستي و رشد اين صنعت را به‌همراه آورد.


رسانه‌ها مهم‌ترين نقش در حفظ محيط زيست را دارند

او استقبال يك و نيم ميليون نفري از هشتمين نمايشگاه گل‌وگياه را نشانه‌اي از علاقه‌مندي شهروندان نسبت به‌فضاي سبز و محيط زيست دانست و در ادامه گفت: خوش‌بختانه رسانه‌ها نيز مهم‌ترين نقش نسبت به جلوگيري از آسيب رسيدن به‌فضاي سبز و اهتمام در گسترش آن دارند.


علي‌محمد مختاري با بيان اين‌كه اين سازمان توانايي تهيه اقلام مورد نياز براي ايجاد فضاي سبز به‌ويژه فضاي سبز عمودي در خانه‌هاي شهروندان را ندارد، تاكيد كرد: اين سازمان آمادگي دارد تا حمايت‌هاي لازم در زمينه طراحي و نظارت اين فضاها را به‌خرج دهد.


سرانه فضاي سبز به 15 متر مي‌رسد

او با بيان اين‌كه با تاكيدات شهردار تهران، تلاش داريم توزيع عادلانه‌ فضاي سبز در همه سطح شهر تهران به خصوص در منطاطق جنوبي داشته باشيم، اظهار داشت: در حال حاضر سرانه فضاي سبز براي هر نفر 13 و نيم است كه اميدواريم تا پايان سال به 15 متر برسد.


مديرعامل سازمان پارك‌ها ارزش افزوده زمين در تهران را يكي از موانع توسعه فضاي سبز تهران عنوان كرد و گفت: تلاش داريم با ايجاد بوستان محلي در همسايگي مناطق مسكوني، ضمن كاهش سفرهاي درون‌شهري، امكان دسترسي شهروندان به‌فضاي سبز را تسهيل كنيم.

با ورود حيوانات به‌بوستان‌ها برخورد مي‌شود

او در پاسخ سوالي مبني بر بوستان‌هاي دخانيات در شهر تهران گفت: در اين زمينه در چند بوستان نسبت به نصب تابلوهايي در زمينه مضرات سيگار اقدام شده است و اميدوارم بتوانيم نسبت به ايجاد اتاق‌هاي شيشه‌اي براي استفاده‌كنندگان سيگار ايجاد كنيم.

اين مسئول شهرداري تهران، ورود حيوانات به بوستان‌ها را ممنوع اعلام كرد و گفت: پيش از اين نسبت به‌نصب تابلوهايي مبني بر ورود حيوانات در ورودي بوستان‌ها اقدام شده است، اما تاكيد خواهد شد تا مامورين پارك‌ها با ورود حيوانات به‌بوستان‌ها اقدام كنند.

* خبرهاي بيشتر در بوستان ولايت

نظر شما