جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۰
کد خبر: ۳۷۹۵۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۰
قاليباف در مراسم هفتمين روز تدفين شهيد برونسي:
شهردار تهران با بيان اينکه، فرهنگ جهاد و شهادت به انقلاب تداوم مي‌دهد،تصريح کرد: امام و شهدا به نظام و همه مردم عزت بخشيدند و امروز موظفيم اين عزت را حفظ کنيم که اين عزت فقط و فقط از طريق اطاعت از ولي عادل و ولايت فقيه امکان پذير است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، دکتر محمد باقر قاليباف شهردار تهران صبح امروز -22ارديبهشت- در مراسم بزرگداشت هفتمين روز تدفين پيکر مطهر شهيد عبدالحسين برونسي در بهشت رضاي مشهد مقدس ، با اشاره به وظيفه مردم در مقابل شهدا، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به برکت مجاهدت شهدا به ما ارزاني شده است و همه ما بهره مند از نعمت نظام جمهوري اسلامي هستيم و بايد قدر اين نعمت بزرگ را بدانيم.

 

او تصريح کرد: به برکت رهبري امام خميني (ره) و خون شهيد برونسي و ساير شهدا در طول تاريخ اسلام و شيعه، ما هم اکنون در نظامي زندگي مي‌کنيم که در سايه اسلام و يک ولي عادل اداره مي‌شود . بايد خدا را شکر کرد که عمر ما را در اين مقطع از تاريخ قرار داده است تا به جاي زندگي در سايه طاغوت، در سايه نظامي اسلامي و ولايي زندگي کنيم که اين برکت بزرگي است و نبايد مسائل روزمره زندگي ما را از اين نعمت بزرگ غافل کند.

 

قاليباف گفت: انقلاب اسلامي از نهضت امام حسين (ع) و سنت نبوي نشات گرفته و ريشه در حکومت علوي(ع) ، حماسه حسيني (ع) و فقه جعفري (ع) دارد و اين انقلاب در انتظار مهدويت است.

 

او افزود: به‌برکت خون شهدا انقلاب اسلامي از اين موارد سرچشمه مي‌گيرد و هر کس بخواهد بگويد انقلاب ما از جاي ديگري سر رشته گرفته، اين يک انحراف بزرگ است.

 

قاليباف احياي اسلام را از ديگر ثمرات انقلاب خواند و عنوان کرد : خون شهيد برونسي و همه شهدا به اسلام و مسلمانان عزت داد و باعث احياي اسلام در اين مقطع از زمان شد.

 

او با اشاره به رشادت‌هاي رزمندگان در طول 8 سال جنگ تحميلي، اظهار کرد: هيچ زماني فکر نمي کرديم که صدام به دست دوستان خود و با اين وضعيت نکبت‌بار کشته شود، شيعيان در عراق حاکم شوند و گروه‌هاي ملحدي مثل منافقين کوردل به اين بدبختي برسند؛ شک نکيد همه اين اتفاقات و وقايع به برکت خون شهدا است.

 

شهردار تهران يادآور شد: خانواده شهدا نيز جز با خدا با هيچ کس ديگري معامله نکردند و به همين دليل بيشترين سود و ثواب را مي‌برند، آن ها علاوه بر اينکه همسران و فرزندان خود را براي اسلام تقديم کرده‌اند، رسالت بزرگ ديگري هم انجام داده‌اند که آن هم تکريم شهدا بود.

 

قاليباف همچنين ابراز داشت: خانواده شهدا وقتي دشمن و ضد انقلاب را ديدند، در حالي که دلي پر از غم داشتند اجازه ندادند اشکي بر گونه‌هايشان جاري شود تا دشمن از آن استفاده کند، بلکه شهدايشان را تکريم کردند.

 

او با اشاره به تحولات منطقه خاور ميانه، خيزش‌هاي مردمي را از برکات انقلاب اسلامي دانست و گفت: تا کنون همه دنيا و کشورهايي که با انقلاب اسلامي دشمن هستند، تلاش داشتند تا با پول، امکانات و نيروي نظامي اين نظام را از بين ببرند، اما هر روز نظام اسلامي مقتدر تر و قدرتمندتر مي‌شود و امروز کساني که به دنبال ناامني و فروپاشي نظام اسلامي بودند، براي ابتدايي‌ترين موضوعات امنيتي نيز دچار مشکل هستند.

 

قاليباف افزود: هم اکنون اين همه امنيت، افتخار و عزت به برکت خون شهيدان است و خداوند وعده داده است که هر کسي در راه او گام بردارد و منطبق بر سنتهاي او حرکت کند، وعده الهي در انتظار اوست.

 

شهردار تهران با بيان اينکه «فرهنگ جهاد و شهادت به انقلاب تداوم مي‌دهد» تصريح کرد: مسلمانان مي‌توانند همه دارايي هايشان را در راه خدا بدهند اما حق ندارند از يک موضوع کوتاه بيايند و آن هم عزت مسلمانان است که قابل بخشيدن نيست.

 

او خاطر نشان كرد: امام و شهدا به نظام و همه مردم عزت بخشيدند و امروز موظفيم اين عزت را حفظ کنيم که اين عزت فقط و فقط از طريق اطاعت از ولي عادل و ولايت فقيه امکان پذير است.

 

قاليباف يادآور شد: اگر امام(ره) ايستادند و فرمودند «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملکت شما آسيبي نرسد» اين بر اساس همه باور هاي اسلامي ماست و ريشه در سنت نبوي و حکومت علوي دارد.

 

شهردار تهران با بيان اينکه «اين انقلاب و نظام براي کارآمدي دين در جامعه است» عنوان کرد: حالا که انقلاب و خون شهدا فرصتي را در اختيار ما گذاشته است، بايد مسئوليت ها را همچون دفاع مقدس بدانيم و وظيفه داريم در بعد ساماندهي، اقتصادي و فرهنگي هم تلاش کنيم و اگر اين تلاش و مجاهدت نباشد مديون خانواده شهدا هستيم.

 

به گفته قاليباف انقلاب اسلامي داراي ابعاد مختلفي است و بايد تلاش کرد تا کشور در ابعاد مادي هم سرآمد باشد.

 

او در بخشي ديگري از سخنان خود به بيان ويژگي هاي شهيد برونسي پرداخت و گفت: محال بود که نامي از حضرت زهرا (س) برده شود و تکان شانه ها و گريه شهيد برونسي را نبينيم، پيکر پاک او هم پس از 27 سال در روز شهادت حضرت زهرا(س) به خاک سپرده شد که اين به برکت دعاي اين شهيد است.

 

شهردار تهران بچه هاي جنگ را مظلوم ولي شجاع توصيف کرد و اظهار داشت: وقتي شهيد برونسي به فتح خندق رسيد و از چهار راه عبور کرد، همراه با گردان خود در بدو ورود با عراقي ها درگير شد و خودش اولين «آر‌پي‌جي»ها را شليک کرد.

 

دکتر قاليباف ادامه داد: شهيد برونسي هيچ گاه پشت بي سيم با رمز صحبت نمي‌کرد، بلکه هم شعار مي‌داد و هم شليک مي‌کرد و در ميانه نبرد با دشمن حتي يک ذره در صداي اين شهيد لرزه‌اي ديده نمي‌شد.

 

نظر شما