جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۹
کد خبر: ۳۸۰۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۴
معاون آموزش و سنجش دانشگاه پيام نور در ارتباط با آخرين وضعيت شهريه هاي اين دانشگاه در مقاطع مختلف تحصيلي گفت: شهريه هاي دانشگاه پيام نور نه تنها افزايش نداشته بلکه شاهد پايين ترين شهريه در دانشگاه هستيم.

به گزارش "شهر"، عبدالله معتمدي امروز يکشنبه در نشست خبري اضافه کرد: شهريه هاي هر سه مقطع تحصيلي در دانشگاه پيام نور با هيچگونه افزايش شهريه اي مواجه نشده است و حتي با اطمينان مي گويم شهريه هاي اين دوره ها کاهش نيز داشته است.


وي افزود: حتي شهريه هاي دوره هاي مجازي که به تاييد وزير علوم رسيد پايين تر از حد پيشنهادي نهايي شد.

  

معاون دانشگاه پيام نور همچنين در ارتباط با آخرين وضعيت فراخوان جذب هيئت علمي گفت: تا کنون از سوي وزارت علوم 5 هزار نفر به دانشگاه معرفي شدند که از اين ميان تنها 200 نفر مورد پذيرش دانشگاه قرار مي گيرند و هم اکنون فرآيند مصاحبه و بررسي سوابق علمي اين افراد در دست بررسي است.

  

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پيام نور در ادامه سخنان خود در ارتباط با برخي نگراني ها در خصوص انحراف دانشگاه پيام نور از هدف خود، اظهار داشت: امروزه در آموزش عالي نکته اي که باعث نگراني همگان شده شبهه انحراف دانشگاه پيام نور از هدف اصلي خود است.


وي اضافه کرد: نگاه ما اين است که دانشگاه پيام نور از مسير خود منحرف نشود که تا کنون نشده و در همان چارچوب خود بر اساس برنامه اي که سياست کلي وزارت علوم تعيين کرده حرکت مي کنيم.


وي در ارتباط با بارزترين ويژگي دانشگاه پيام نور گفت: دانشگاه پيام نور همانند دانشگاه هاي باز کشورهاي جهان آموزش را در جايي مي برد که فرد در آن حضور دارد اين به آن معناست که دانشجو امکان انتخاب رشته و زمان آزمون را در اختيار دارد.


معتمدي گفت: در بسياري از دانشگاه هاي جهان که با سيستم باز دانشجو مي پذيرند حتي سابقه تحصيلي دانشجو اهميتي ندارد و آن دانشگاه کلاسش را به گونه اي برگزار مي کند که متناسب با شرايط دانشجو باشد.


وي در اين باره به ذکر مثالي در دانشگاه پيام نور پرداخت و افزود: طول دوره کارشناسي در دانشگاه هاي معمول کشور 8 ترم است و اگر از 8 ترم تجاوز کند، دانشجو سنواتي به شمار مي آيد اما طول دوره عادي کارشناسي در دانشگاه پيام نور 20 ترم است و اگر مشکل سربازي وجود نداشته باشد دانشجو مي تواند درس خود را در طول 10 سال بخواند.


وي افزود: در دانشگاه پيام نور دانشجوياني هستند که در گروه سني 18 تا 25 سال قرار دارند و تمايل دارند نوع کلاس را بر اساس شرايط خود انتخاب کنند ما اين امکانات را در دانشگاه پيام نور با برگزاري دوره هاي نيمه حضوري و مجازي در اختيار دانشجويان قرار داده ايم.


معاون آموزش و سنجش دانشگاه پيام نور يک انتقاد بزرگ را به اين دانشگاه وارد کرد و گفت: برخي بر اين باورند که ما نتوانسته ايم تا کنون آنطور که بايد دوره هاي مجازي را در دانشگاه گسترش دهيم من اين انتقاد را مي پذيرم و مي بايست امکانات مجازي را در کنار کلاس هاي نيمه حضوري فراهم کنيم.


وي افزود: در همين راستا نخستين دوره کارشناسي ارشد مجازي يا آنلاين از هفته پيش در قالب 113 رشته محل و با حضور 1300 دانشجو در سطح کشور آغاز به کار کرد.


معتمدي در ادامه سخنان خود يک خبر هم داد و گفت: در يک افق دراز مدت يک سيستم ترکيبي را پيشنهاد مي کنيم که بر اساس آن دانشجو تعيين مي کند دروس مورد نظر خود را نيمه حضوري، مجازي يا از طريق آموزش هاي لوح فشرده دوره هاي آموزشي خود را بگذراند.

نظر شما