جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۱
کد خبر: ۳۸۱۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲
آرش نظري اولين نمايش هنري خود را از روز جمعه 30 ارديبهشت در گالري هما عرضه خواهد کرد.

به گزارش شهر، اين مجموعه شامل ده «تصوير آينه» مجزاست که هر يک موقعيتي تئاترگونه را به تصوير کشيده‌اند. به عقيده دنيل سيف، آثار آرش نظري بيش از آن‌که از نقطه نظر موضوعي مورد توجه باشند، نوعي سرخوردگي از مديوم سنتي نقاشي-عکس را پيش کشيده‌اند.

انعکاس جهان در آينه منشاء آثار هنري بسياري به‌ويژه در سه دهه پاياني هنر قرن بيستم بوده است . اين هنرمند در سري «علائم تجاري مثبوت» نوعي واخوردگي نوستالژيک و رجوع به هنر قاجاري را کار ماده آثارش قرار داده و توامان در کنار نوعي شوخ‌طبعي در باب نقاشي، به استفاده از متريالي غير معمول همچون استيل ضد زنگ روي آورده است.


شهروز نظري نيز درباره اين هنرمند مي‌نويسد: «ظاهر پايبند به سنتش، در عوض هويت‌جويي نوستالژيک، عامه‌پسندي استعاري اين جنس نقاشي مدرن ايران را به بازي مي‌گيرد. او با تشديد وجه دکوراتيو آينه در هنر ايران، خودش را در معرض قضاوت دشواري قرار داده است. زيرا اگر بيننده او، اين ملعبه انتقادي راحتي از طريق نام‌گذاري اين آثار درنيابد با چالشي بزرگ به نام بي‌معنايي مواجه خواهد بود.»

آثار مجموعه «علائم تجاري مثبوت» از آرش نظري، از روز جمعه 30 ارديبهشت‌ماه به مدت 10 روز در گالري هما به نمايش گذاشته خواهد شد.

نظر شما