يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۲
کد خبر: ۳۸۲۰۹
|
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸
سخنگوي شهرداري تهران از پيشرفت بيش از 90درصدي عمليات احداث بوستان ولايت خبر داد و افزود: مرحله نخست اين بوستان به طور قطع سوم خرداد به بهره‌برداري مي‌رسد.

سيد محمد هادي ايازي سخنگو و معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» به تشريح اقدامات انجام شده در بوستان ولايت پرداخت و افزود: هم‌اكنون مرحله اول اين پروژه به سرعت و با كيفيت در حال ساخت است و تا كنون بيش از 90درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

 

او ادامه داد: در فاز اول بوستان ولايت ،مجموعه هاي مجتمع فرهنگي ورزشي منطقه‌اي، مجموعه شهربازي،شهر ورزش و مجموعه شهر بانو به بهره‌برداري مي‌رسد.

 

معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران در مورد مجتمع فرهنگي ورزشي منطقه اي بوستان ولايت، عنوان کرد: اين مجموعه که در بخش جنوبي بوستان و در مجاورت محله خاني‌آباد شمالي قرار دارد در مراحل پاياني ساخت است و شامل سالن هاي ورزشي، زورخانه و سالن سينما و ايستگاه آتش‌نشاني و مجموعه‌هاي خدماتي مي‌شود.

 

ايازي در مورد مجموعه شهربازي بوستان ولايت نيز با بيان اينکه شهربازي اين بوستان قطعا يکي از شهربازي هاي بزرگ شهر تهران خواهد بود، گفت: اين شهر بازي 4 هزار متر مربع فضاي داخلي و 6 هزار متر مربع فضاي بيروني دارد که به طور کل 10 هزار متر مربع براي ساخت شهر بازي در نظر گرفته شده و هم اکنون اقدامات اجرايي براي 4 هزار متر آن در حال انجام است.

 

او افزود: هم اکنون عمليات اجرايي زيربناي اين فضا به پايان رسيده و تجهيرات جديدي براي شهربازي خريداري شده که در اين مکان نصب خواهد شد.

 

معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران در ادامه در خصوص مجموعه شهربانو که مجموعه اي ورزشي، فرهنگي و آموزشي براي بانوان است، عنوان کرد: اين مجموعه به طور کلي 60 هزار متر مربع مساحت دارد که هم اکنون اقدامات اجرايي آن در 18 هزار متر در حال انجام است.

 

معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران با بيان اينکه مجموعه شهربانو شامل قسمت هاي فرهنگي، ورزشي و سبک زندگي است ، افزود: بخش ورزشي آن شامل فوتبال، واليبال و شنا بوده و در بخش سبک زندگي مسائل مربوط به بانوان مانند نمايش لباس به انجام مي رسد.

 

ايازي تاکيد کرد: در مجموعه شهربانو تمامي اقدامات توسط بانوان به انجام مي رسد و اين مجموعه با ديوارهاي بلند از ساير قسمت هاي بوستان جدا شده تا بانوان بتوانند آبه راحتي در اين مکان به انجام فعاليت هاي ويژه خود بپردازند.

 

او در ادامه در مورد شهر ورزش که بهره برداري از بخش هايي از اين مجموعه نيز در سوم خرداد به انجام مي‌رسد، اظهارکرد: در شهر ورزش ،پيست هاي متعددي براي ورزش هاي هوايي و همچنين موتورسواري ايجاد مي‌شود که تاکنون برخي از اين پيست‌ها در تهران ايجاد نشده بود و براي نخستين بار در بوستان ولايت احداث مي‌شود.

 

معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران با بيان اينکه روزانه بيش از 3 هزار نفر در بوستان ولايت به فعاليت مشغول هستند تا فاز اول اين بوستان تا سوم خرداد ماه به بهره برداري برسد، افزود: بوستان ولايت در آينده نقشي تاثير گذار در مورد اشتغال‌زايي در شهر تهران ايفا مي‌کند.

نظر شما