شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۷
کد خبر: ۳۸۳۰۷
|
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳
معاون مالي و اداري شهرداري تهران با اشاره به اقدام شورا و شهرداري در دوره دوم و سوم براي شفاف‌سازي حساب‌هاي شهرداري و شناسايي پروژه‌هاي مشاركتي آن، گفت: در سال‌هاي گذشته يك هزار و 200 پروژه مشاركتي وجود داشته و هنوز وجود دارد كه در حساب‌ها انعكاسي نداشته‌اند، اما هم‌اكنون اين روند وجود ندارد و پروژه‌ها قيمت‌گذاري شده و در حساب‌ها منعكس مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «شهر» امروز-27 ارديبهشت- در جلسه شوراي اسلامي شهر‌تهران در ادامه حسابرسي مناطق شهرداري تهران در سال 87 ، وضعيت حسابرسي شهرداري منطقه 6 با حضور اعضاي شورا، پورزرندي معاون مالي و اداري شهرداري تهران و سليمي شهردار منطقه 6 بررسي شد.

 

در اين جلسه حسابرس قانوني شوراي شهر تهران با اعلام اينكه تمام شهرداري‌هاي مناطق 22 گانه در زمينه وصول مطالبات خود از موعديان مشكل دارند، گفت: در اين رابطه نياز است كه راهكاري براي حل اين موضوع انديشيده‌ شود.

 

در همين رابطه سليمي شهردار منطقه 6 در مورد ميزان مطالبات اين منطقه اظهار‌کرد: شهرداري منطقه 6 پيش از اين 30 ميليارد تومان طلبکار بوده که با توقيف املاک، اموال و ممنوع الخروج کردن بدهکاران و پي‌گيري از مراجع قانوني، اين مبلغ را به 24 ميليارد تومان در حال حاضر رسانده است.

 

در ادامه جلسه حسابرس به مشكل نبود صورت ريز امول عمومي در شهرداري‌هاي مناطق اشاره كرد كه در اين رابطه چمران رييس شوراي اسلامي تهران تاكيد‌كرد تا ليست اموال عمومي تهيه شود.

 

غفاري معاون مالي معاونت مالي و اداري شهرداري تهران نيز در اين رابطه، گفت: هم‌اكنون تهيه چگونگي ليست ريز اموال عمومي در حال بررسي است.

 

حسابرس قانوني شوراي شهر تهران، همچنين به مواردي از اشكالات حسابرسي در طرح‌هاي مشاركتي شهرداري‌ها كه بين شهرداري‌هاي مناطق عموميت دارد، اشاره‌كرد و گفت: شهرداري‌هاي مناطق طرح‌هاي توجيهي مناسب براي سرمايه‌گذاري‌هاي مشاركتي ندارند و در زمان تكميل پروژه و يا مواجه شدن با مشكل، مطالبات شهرداري مسدود شده و درگير مسائل حقوقي مي‌شود كه سال‌هاي سال، ادامه و معطل مي‌ماند.

 

حسين محمدپورزرندي معاون مالي و اداري شهرداري تهران در اين‌‌‌باره، با اشاره به اقدام شورا و شهرداري در دوره دوم و سوم براي شفاف‌سازي حساب‌هاي شهرداري و شناسايي پروژه‌هاي مشاركتي آن، گفت: در سال‌هاي گذشته يك هزار و 200 پروژه مشاركتي وجود داشته و هنوز وجود دارد كه هيچ حساب و كتابي براي آنها وجود نداشته و چون انعكاسي در حساب‌ها نداشته‌اند، سرمايه‌گذار اصل و فرع آن را برداشته است.

 

پورزرندي افزود : اگرچه در چندسال اخير اين روند كاهش داشته، اما هنوز مواردي از اين پروژه‌هاي مشاركتي باقي مانده كه هنوز با آنها مواجه هستيم و قطعا تعداد آنها در گزارش‌ سال‌هاي 88 و 89 بسيار كمتر خواهد بود.

 

او ادامه داد: اما هم‌اكنون اين روند وجود ندارد و پروژه‌ها قيمت‌گذاري شده و در حساب‌ها منعكس مي‌شود.

 

معاون مالي و اداري شهردار تهران خاطرنشان‌كرد: به دليل تغيير سيستم مالي شهرداري تهران از نقدي به تعهدي، تغييراتي و مسائلي به وجود آمده است كه با توجه به اين موضوع نبايد درجريان ارائه گزارش‌ سال‌هاي گذشته مسائل را به‌گونه‌اي بيان كنيم كه مسئولان مناطق كه درحال تلاش براي ساماندهي مالي مناطق خود هستند، انگيزه‌شان از دست بدهند.

 

رسول خادم رييس كميسيون بودجه وبرنامه‌ريزي شوراي اسلامي شهر تهران نيز با تاكيد بر اينكه اطلاعات املاك شهرداري ناقص است، گفت: بخش قابل توجهي از اين مسائل با شناسايي كامل تراكم‌ها، تهاترها و توافقات خاص، كامل و مشخص مي‌شود و تا آن زمان اين گزارش‌ها و آمارها ناقص است و و به طور کل نمي توان تنها به حسابرسي هاي مناطق اکتفا کرد.

 

بنابراين‌گزارش دراين جلسه همچنين در مورد يكي از پروژه‌هاي مشاركتي شهرداري منطقه 6 تهران بحث شد كه عمليات ساخت آن ازسال 80 آغاز شده بود و تاكنون تكميل نشده است.

 

سليمي شهردار منطقه 6 تهران در اين رابطه گفت: عمليات اجراي اين پروژه به مرحله نازك‌كاري رسيده است اما به دليل تعيين نادرست سهم شهرداري از اين پروژه ، عمليات ساخت آن را متوقف كرده‌ايم تا تكليف سهم شهرداري مشخص شود كه اين مساله هم‌اكنون از طريق مراجع قانوني درحال پيگيري است.

 

پروين احمدي‌نژاد عضو شوراي اسلامي شهرتهران در‌اين‌باره، علت تغيير كاربري اين پروژه از پاركينگ عمومي به تجاري مورد سوال قرار داد و افزود: چرا در حالي كه در تهران نياز به پاركينگ بسيار زياد وجود دارد اين تغييركاربري انجام گرفته است؟

 

سليمي شهردار منطقه 6 تهران در اين مورد گفت: در اين پروژه تنها 20درصد از آن داراي كاربري پاركينگ عمومي بوده و 80 درصد آن كاربري تجاري است.هم‌اكنون درساخت اين مجموعه چند طبقه پاركينگ عمومي ساخت شده است.

نظر شما