جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۶
کد خبر: ۳۸۶۴۱
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۷
جشنواره افتتاح بوستان ولايت از 3 تا 26 خرداد سال جاري در اين بوستان در منطقه قلعه مرغي با برپايي 21 شب جشن و سه شب مراسم همزمان با ارتحال امام (ره) برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، امير خوراکيان رييس اين سازمان با اعلام مطلب فوق گفت: در پي دستور رهبر معظم انقلاب مبني بر افتتاح بوستان ولايت تا 3 خرداد در منطقه قلعه مرغي، به همت تلاشگران مجموعه شهرداري تهران، اين بوستان در سالروز آزادسازي خرمشهر طي مراسمي افتتاح مي‌شود و 24 شب مراسم به همين مناسبت به همت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در اين بوستان برپا خواهد شد.



خوراکيان با اشاره به اجراي برنامه ميداني و برپايي غرفه‌هاي متعدد ياد آور شد: علاوه بر برگزاري ويژه برنامه افتتاحيه با حضور مسئولين کشوري و لشگري و شهردار تهران در روز 3 خرداد، از 4 تا 26 خرداد مصادف با سالروز ولادت باسعادت حضرت اميرالمومنين عليه السلام، با برپايي غرفه‌هاي متعدد و اجراي برنامه، جشنواره افتتاح بوستان ولايت پي گرفته مي‌شود.



برگزاري ويژه برنامه براي کودکان، نخستين برنامه‌اي است که خوراکيان به آن اشاره کرد و افزود: هر روز، از ساعت 18 تا اذان مغرب، ويژه برنامه شاد و متنوع کودک و نوجوان براي اين عزيزان اجرا مي‌شود که 9 روز از اين مراسم با حضور گروه رنگين کمان خواهد بود.


وي ادامه داد: هر شب نيز پس از اذان مغرب تا ساعت 22:30، ويژه برنامه بزرگسالان با حضور هنرمندان سرشناس، ورزشکاران، چهره‌هاي فرهيخته جنوب تهران و نيز با اجراي برنامه‌هاي شاد هنري و پخش کليپ با مشارکت شبکه 3سيما پي گرفته خواهد شد.



برپايي غرفه‌هاي فرهنگي هنري در محوطه بوستان ولايت هم از ديگر برنامه‌هاي جشنواره افتتاح اين بوستان است که رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به آنها اشاره کرد: خيابان هنر با حضور 150 هنرمند خوشنويس، نقاش، طراح، گليم‌باف، بازيگرو... ميزبان شهروندان تهراني است.



برپايي کلبه کودکان، شامل قرآن بخوانيد جايزه بگيريد، اوريگامي، سرگرمي و...، غرفه‌هاي فرهنگي هنري شامل موسيقي آييني، پايگاه‌هاي مشاوره، عکاسي به سبک تهران قديم، استقرار وسايل حمل و نقل عمومي مثل تاکسي، اتوبوس و هواپيماي قديمي براي گرفتن عکس يادگاري از ديگر برنامه‌هايي است که درجشنواره افتتاح بوستان ولايت برگزار مي‌شود.


بوستان ولايت، مجموعه 300 هکتاري در انتهاي بزرگراه نواب، پادگان سابق هوايي قلعه مرغي است که با غرس دو اصله نهال در 17 اسفند سال گذشته توسط رهبر معظم انقلاب، عمليات احداث آن آغاز شد.


نظر شما