شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۴
کد خبر: ۳۸۷۳۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸
رييس‌جمهور گفت: برخلاف انتقادهاي بسيار زيادي كه صورت گرفت، اگر يك كار خوب در زندگي‌ام كرده باشم، آن بازكردن راه براي حضور بانوان توانمند در صدر معاونت‌هاي رييس جمهور و وزارتخانه‌ها بود.

به گزارش خبرنگار "شهر"، دكتر محمود احمدي‌نژاد امروز با حضور در همايش 5 هزار نفري زنان در تالار بزرگ كشور درباره مقام زن اظهار كرد: خدا، انسان را خلق كرد براي اين كه خدايي شود؛ بالاترين و بزرگترين نعمت را كه زندگي اين جهاني است در اختيارش قرار داد تا از بستر اين جهان تا خود خدا پر بكشد.


وي افزود: خدا مسير بي‌انتهاي كمال را به انسان داده است؛ آيينه تجلي خداست، همه اسماء الهي را در وجود خود مي‌تواند متجلي كند و اين ماموريت انسان براي اين جهان است.


احمدي‌نژاد با بيان اين كه خميرمايه خلق انسان، عشق است، تاكيد كرد: خدا، انسان را از روي لطف و رحمت خلق كرد و اگر لطف خدا نبود، عالمي نبود، انساني‌ نبود و كمالي نبود.


وي گفت: هر حركت كمالي انسان فقط و فقط بر مبناي مهر و محبت اتفاق مي‌افتد و بي‌مهر و محبت همه چيز بي‌معناست، بنابراين همه ارزش‌هايي كه در تاريخ و زندگي انسان خلق مي‌شود مبتني بر محبت است.


رييس‌جمهور با تاكيد بر اين كه انسان‌هاي بي‌شناخت نسبت به خود، عالم هستي، مسير حركت، مسايل اصلي حاكم بر جهان، روابط خلقت، موجوديت انسان ‌معرفت ندارند، تصريح كرد: چنين انساني قادر نخواهد بود در مسير حركت كند اما نكته جالب اين كه لقب حضرت زهرا (س) «كوثر» به معناي محبت و معرفت بي‌پايان است.


وي اظهار كرد: محبت زاينده، زلال، جوشان و حركت‌آفرين است؛ هر چقدر محبت بورزي عنصر مهرورزي تقويت مي‌شود و در اين رابطه حضرت زهرا (س) هم راه است و هم الگو براي همه و نه فقط براي زنان، صالحان، ياران اهل بيت و ...


احمدي‌نژاد با بيان اين كه حضرت فاطمه (س) تجلي مهر و معرفت است، درباره مقام زنان عنوان كرد: ما در فرهنگ خود معتقديم جايگاه زن برتر و بالاتر از مرد است چون ماموريتش سنگين‌تر و مهم‌تر است.


وي با اشاره به اين كه نقش مادري، نقش انبيا و صالحان است، افزود: اگر اين نقش حذف شود هيچ ارزشي و خوبي در جهان باقي نخواهد ماند، چرا كه سرچشمه همه خوبي‌ها نقش مادري‌است و به همين دليل بزرگترين ظلم به زن اين است كه اين نقش‌آفريني بي‌بديل را از او مي‌گيرند.


رييس‌جمهور، زن را مظهر مهرباني و معرفت دانست و تاكيد كرد: استخوان‌بندي استقرار و ثبات جامعه، زنان هستند و در واقع مديران واقعي جامعه بشري، زنان هستند.


وي خطاب به حاضران در همايش گفت: بنده حاضرم همه دنيا را بدهم براي يك لبخند مادرم و همسرم و معتقدم خداوند زنان را بيشتر دوست دارد، چون زنان را به خودش نزديك‌تر قرار داده و پايگاه مهرورزي و عشق‌ورزي را در دل زنان گنجانده است.


احمدي‌نژاد تصريح كرد: بر اين اساس نقش ويژه زنان، انحصاري است و به هيچ وجه قابل مبادله و حذف كردن نيست.


وي خاطرنشان كرد: در حوزه مشترك بين زنان و مردان، توانايي‌ها، قابليت‌ها و استعدادهاست كه حرف اول را مي‌زند و بنابراين هر كس بيشتر تلاش كند جلوتر خواهد بود و هيچ محدوديتي در اين زمينه وجود ندارد.


رييس‌جمهور همچنين به اين نكته اشاره كرد كه جامعه زنان ما از يك محدوديت و ظلم تاريخي رنج مي‌برند اما بايد اذعان كرد كه زنان در هر محيطي حضور جدي و هدفمند پيدا كنند، آن محيط سرشار از پويايي و سرزندگي مي‌شود.


وي تاكيد كرد: برخلاف انتقادهاي بسيار زيادي كه صورت گرفت، اگر يك كار خوب در زندگيم كرده باشم، آن بازكردن راه براي حضور بانوان توانمند در صدر معاونت‌هاي رييس جمهور و وزارتخانه‌ها بود.


احمدي‌نژاد گفت: به سرعت بايد به سمت جامعه‌اي كه تك‌تك افراد جامعه در آ‌ن نقش‌آفريني مي‌كنند پيش رويم و همه بايد فرصت رشد و شكوفايي را پيدا كنند و بنده فكر مي‌كنم اين مهم، شدني است.

نظر شما