شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۰
کد خبر: ۳۸۷۵۰
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۳
يك استاد دانشگاه در همايش 50زن برگزيده تأكيد كرد:
يك استاد دانشگاه، كمبود مودت را از مخاطرات اصلي خانواده‌ها برشمرد و گفت: خانواده نهاد مقدسي است كه زيربناي عالم هستي و همراه با سازمان‌هاي ديگر جامعه در جهت تحقق اهداف عالي، انسان را به مدارج بالا مي‌رساند.

به گزارش خبرنگار "شهر"، دكتر فائزه عظيم‌زاده امروز در همايش تجليل از 50 زن برگزيده در تالار بزرگ كشور افزود: تشكيل خانواده آنچنان محبوب است كه هيچ بنايي نزد خدا محبوب‌تر از آن نيست و بطور قطع زمينه‌ساز داشتن يك خانواده سالم، ازدواج سالم است كه موجب رشد، تعالي و بالندگي مي‌شود.

 وي با بيان اين كه «قرآن، زنان و مردان را در نهاد خانواده در يك قالب همپوشاني كرده است»، اظهار كرد: از جمله كاركردهاي تشكيل خانواده، ارضاي نيازهاي عاطفي، غرايز و توليد نسلي سالم است و ضرورت كاركرد عاطفه و همراهي زماني تحقق مي‌يابد كه بدانيم زمينه تعادل روحي، رواني، توانمندي فرزندان خانواده و ... رحيل محبت و مودتي است كه پدر و مادر به پاي خانواده نثار مي‌كنند.

 

عظيم‌زاده خاطرنشان كرد: مودت وقتي در درون دل ايجاد شد، صاحبدل را وادار به عمل مي‌كند و در شرايط كنوني كمبود مودت و مهرورزي يكي از مخاطرات اصلي خانواده‌هاست.

 

وي تأكيد كرد: زن مسلمان تعالي را نه در بريدن از پيوندهاي طبيعت بلكه در تحصيل رضاي الهي جست‌وجو مي‌كند و به اين ترتيب او برتري را در بارگاه الهي مي‌جويد.

 

اين استاد دانشگاه با بيان اين كه «در ساختار مقدس خانواده، دين اسلام با هر گونه تعرض، تحقير و خشونت مخالف است»، تصريح كرد: خانه سالم خانه‌اي است كه در آن رفتار و معاشرت زوجين به دور از تحقير و هرگونه خشونت باشد و اين درحاليست كه متاسفانه نظام‌هاي غربي مي‌خواهند زن را از فطرت خداجويي جدا كنند و به يك مرد بدلي تبديل كنند.

 

وي با اشاره به پژوهش انجام شده بر روي 2 هزار پرونده طلاق، گفت: بنده با اطمينان مي‌گويم كه تنها يك درصد تمام طلاق‌ها بدليل مسايل اقتصادي رخ داده است و عمدتا ناسازگاري زوجين بدليل نداشتن التزام و پايبندي به مباني عفاف، تقوا، اخلاق زناشويي و خيانت زن به مرد و مرد به زن مهمترين دلايل طلاق هستند.

 

عظيم‌زاده با تاكيد بر فرهنگ‌سازي از سوي مراكز علمي و تحقيقاتي و رسانه‌ها درباره نقش هدفمندي نظام هستي عنوان كرد: همچنين تبيين طرح جامع الگوي سبك زندگي مبتني بر آموزه‌هاي ديني و ايراني، تهيه الگوي جامع سياست‌هاي كلان معماري شهري جهت حفظ نهاد خانواده‌ها، طراحي مدل ازدواج آسان و پايدار و آسيب‌شناسي علل طلاق و افزايش سن ازدواج بايد به عنوان راهكار مورد توجه قرار گيرد.

 

وي همچنين بر كاهش جدي ساعات كار زنان شاغل به منظور رسيدگي به وظايف مادري و همسري تاكيد كرد.

نظر شما