جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۵
کد خبر: ۳۸۸۸۴
|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۵
رييس سازمان فرهنگي‌وهنري شهرداري تهران، ساخت مجموعه‌هاي فرهنگي و هنري، برگزاري 22شب جشنواره و برپايي 50 كلبه فرهنگي و هنري را از جمله اقدامات شهرداري براي تبلور روح فرهنگي در بوستان ولايت دانست و افزود: در آينده نيز مجموعه‌هاي بيشتري به بوستان ولايت اضافه خواهد شد.

امير خوراكيان رييس سازمان فرهنگي‌وهنري شهرداري تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» با اشاره به ويژگي‌هاي مجموعه‌هاي فرهنگي و هنري ساخته شده در بوستان ولايت، گفت: مجموعه‌هاي ساخته شده دراين بوستان داراي امكانات كاربري‌هاي متنوعي هستند كه در اين زمينه مي‌توان به مجموعه شهربانو اشاره كرد.


او افزود: شهربانو تنها مجموعه ويژه بانوان است كه با اين وسعت و بزرگي ساخته شده و به ارائه برنامه‌هاي متعدد در زمينه‌ها و رشته‌‌هاي مختلف مي‌پردازد. اين در حالي‌ست كه در آينده نيز مجموعه‌هاي بيشتري به بوستان ولايت اضافه خواهد شد كه در اين رابطه مي‌توان به ساخت مرحله دوم شهرورزش اشاره كرد.

 

رييس سازمان فرهنگي‌وهنري شهرداري تهران در ادامه در پاسخ به اين سوال كه آيا شهرداري توانسته‌است با توجه برتاكيدات مقام معظم رهبري بر مسائل فرهنگي، روح فرهنگ را در كالبد بوستان ولايت متبلور كند، گفت:شهرداري تهران در همين راستا علاوه‌بر ساخت مجموعه‌هاي فرهنگي در دل بوستان، به مدت 22شب نيز برنامه‌هاي فرهنگي و هنري متنوع و متعددي در اين محل پيش بيني‌كرده كه هم‌اكنون توسط سازمان فرهنگي و هنري شهرداري درحال برگزاري است.

 

او افزود: اين جشنواره كه به مناسبت گشايش بوستان بزرگ ولايت برگزار مي‌شود، از شب گذشته -3 خرداد- ميلاد حضرت‌ زهرا (س) آغاز شده و تا 26 خرداد مصادف با سالروز ولادت باسعادت حضرت اميرالمومنين عليه السلام، ادامه دارد.

 

رييس سازمان فرهنگي‌وهنري شهرداري تهران تصريح‌كرد: در اين جشنواره نزديك به 50 كلبه فرهنگي در بوستان ولايت برپا شده كه انواع برنامه‌هاي فرهنگي و هنري در آن اجرا مي‌شود. بر اين اساس هر روز از ساعت 18 تا اذان مغرب ويژه برنامه‌هاي شاد و متنوعي براي کودکان و نوجوان اجرا مي‌شود که 9 روز از اين مراسم با حضور گروه رنگين کمان خواهد بود.

 

او ادامه داد: هر شب نيز پس از اذان مغرب تا ساعت 22:30، ويژه برنامه بزرگسالان با حضور هنرمندان سرشناس، ورزشکاران، چهره‌هاي فرهيخته جنوب تهران برگزار مي‌شود.

 

بنابراين گزارش، هم‌اكنون خيابان هنر با حضور 150 هنرمند خوشنويس، نقاش، طراح، گليم‌باف، بازيگرو... در بوستان ولايت ميزبان شهروندان تهراني است.

 

اين گزارش مي‌افزايد: برپايي کلبه کودکان، غرفه‌هاي فرهنگي هنري شامل موسيقي آييني، بازي‌هاي محلي ، اسكيت، دارت، سفره‌خانه‌ سنتي، پايگاه‌هاي مشاوره ، عکاسي به سبک تهران قديم، استقرار وسايل حمل و نقل عمومي مثل تاکسي، اتوبوس و هواپيماي قديمي براي گرفتن عکس يادگاري از ديگر برنامه‌هايي است که در جشنواره افتتاح بوستان ولايت برگزار مي‌شود.

نظر شما