پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۹
کد خبر: ۳۸۸۹۳
|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹
در آستانه سالگرد ارتحال امام (ره) برگزار مي‌شود؛
نگارخانه مهر فرهنگسراي انقلاب اسلامي در آستانه بيست و دومين سالگرد ارتحال امام خميني (ره) نمايشگاه «روح خدا» را شامل لحظه‌هايي از زندگي ايشان به تصوير مي‌كشد.

«مهدي فروتن» در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اين مطلب گفت: 22 سال از رحلت حضرت امام مي‌گذرد و لزوم شناسايي رهبر انقلاب به نسل سوم كشور روز به روز بيشتر و بيشتر احساس مي‌شود چرا كه اين نسل آينده است كه بايد راه امام خميني را ادامه دهد و انقلاب اسلامي را به اهداف آن بزرگوار نزديك‌تر كند.

 

وي با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب كه مي‌فرمايند «اين انقلاب بي نام خميني در هيچ كجاي جهان شناخته شده نيست»، افزود: شناساندن انقلاب اسلامي به نسل سوم انقلاب بي شك با شناخت حضرت امام روح الله امكان پذير خواهد بود و تداوم مسير اين بزرگوار يعني تداوم خط سبز علوي در اين دوران.

فروتن با اشاره به برگزاري نمايشگاه «روح خدا» گفت: اين نمايشگاه به منظور معرفي، تبيين و ترويج سيره و انديشه حضرت امام (ره) از 10 تا 19خرداد در نگارخانه مهر برگزار مي‌شود.


وي افزود: در اين نمايشگاه 70 قطعه عكس‌ برگزيده با موضوعات مختلفي چون مراحل مختلف زندگي حضرت امام(ره)، ايام تبعيد، بازگشت و ديدارها از ميان بيش از هزاران عكس انتخاب شده است كه به نمايش گذاشته مي‌‌شود.

فروتن از برگزاري دومين مسابقه «مشاهير انقلاب» خبر داد و اظهار داشت: در دومين دور برگزاري مسابقه «مشاهير انقلاب»، داستان زندگي شهيد بهشتي براي نوجوانان مطرح مي‌شود و هفتم تير همزمان با سالروز شهادت دكتر بهشتي به برگزيدگان جوايز ارزنده‌اي اهدا خواهد شد. وي ادامه داد: اين مسابقه در قالب بروشوري طراحي شده و به همراه سوالات مسابقه ميان جوانان و نوجوانان توزيع مي‌شود تا نسل سوم انقلاب با شخصيت‌هاي مهم انقلابي و نقش آنان در پيروزي انقلاب اسلامي آشنا شوند.


به گفته رييس فرهنگسراي انقلاب اسلامي، سوالات اين مسابقه از کتاب «پشت شيشه‌هاي مات» طراحي شده است. «پشت شيشه‌هاي مات» اثر عزت الله الوندي به طرح داستاني زندگي شهيد بهشتي مي‌پردازد و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

نظر شما