جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۱
کد خبر: ۳۹۰۳۴
|
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶
شوراي عالي حوزه‌هاي علميه در نامه‌اي به مشاور رئيس جمهور و مديرعامل خبرگزاري ايرنا به اظهارات وي مبني بر کمک 760 ميلياد توماني دولت به حوزه واکنش نشان داد.

به گزارش رسا، شوراي عالي حوزه هاي علميه با صدور جوابيه اي، نسبت به سرمقاله اخير سرپرست روزنامه ايران در مورد کمک دولت به حوزه هاي علميه، موضع گيري کرد.

 

متن اين جوابيه به شرح زير است:

 

جناب آقاي علي اکبر جوانفکر ـ زيد توفيقه

 

سرپرست محترم روزنامه ايران

 

سلام عليکم

 

با احترام، در سرمقاله روزنامه ايران مورخ 2/3/90 مطالبي در حمايت از دولت محترم بيان شده و به عنوان تيتر اول روزنامه نيز قرار گرفته که موجب سوءتفاهم براي برخي از مومنين و نگراني علما گرديده، لازم است با رعايت امانتداري نکات ذيل در همان صفحه و با همان کادر به اطلاع عموم برسد.

 

1) دولت خدمتگزار آقاي احمدي نژاد نخواسته از کمک هاي مالي به مراکز ديني، حوزه ها و يا مصلاهاي نماز جمعه استفاده ابزاري کند ضمن آنکه شرايط و مقتضيات زمان در توفيقات دولت ها در نحوه خدمتگزاري به عموم برنامه هاي مختلف کشور متفاوت است.

 

2) روحانيت شيعه در تاريخ خويش وامدار هيچ گروه، حزب و دولتي نبوده و در کمال استقلال وظيفه الهي خويش که دفاع از حق بوده است را انجام داده، امروز نيز با پشتيباني کامل از نظام ولايي و سرفراز جمهوري اسلامي هر کجا نياز باشد از سر دلسوزي و دفاع از مسير حق تذکراتي را به دولتمردان داشته و دارد و استقلال خويش را با هيچ چيزي معامله نمي کند.

 

3) دريافت کمک هاي دولت براي تامين زير ساخت ها و امور خدماتي حوزوي با موافقت برخي از بزرگان انجام شده، اين در حالي است که کمک هزينه زندگي حداقلي طلاب و فضلا از طريق شهريه مراجع عظام تقليد ـ حفظهم الله ـ تأمين مي شود.

 

4) جناب عالي خود خوب مي دانيد اعتبارات و کمک هاي دولتي هيچ گاه صددرصد استيفاء نمي گردد به ويژه در سالي که لايحه بودجه آن در دومين ماه سال مالي از تصويب مجلس محترم شوراي اسلامي گذشت.

 

5) هر چند کمک هاي تخصيصي به حوزه ها و مراکز ديني نسبت به اعتبارات تخصيصي مراکز علمي، رفاهي، ورزشي و ... اندک است ولي اضافه کردن عنوان کمک به حوزه ها در کنار کلمه مراکز ديني با توجه به درصد پايين مبلغ کمک به حوزه ها و برجسته کردن نام حوزه ها و القاي آن صحيح به نظر نمي رسد.

 

در خاتمه ياد آوري اين نکته لازم است که دولت محترم آقاي دکتر احمدي نژاد نبايد نيازمند اين گونه دفاع ها باشد. اطاعت کامل از رهبري معظم انقلاب ـ مدظله العالي ـ و عمل به توصيه هاي مراجع عظام تقليد و کسب رضايت ايشان که رضايت امام عصر (عج) را در پي دارد مي تواند بهترين دلگرمي دولت و حمايت امت حزب الله را به دنبال داشته باشد.

 

توفيق روز افزون خادمين به اسلام و مسلمين را از خداوند خواستاريم.

 

اِنَّه وليُ التّوفيق

 

دفتر ارتباطات شوراي عالي حوزه هاي علميه

 

گفتني است علي اکبر جوانفکر چند روز پيش در سرمقاله روزنامه ايران، با ارايه آمار و ارقامي از کمک هاي دولت به حوزه علميه، آن را نشانه توجه و ارادت رييس جمهور به روحانيت و مراجع دانسته بود.

نظر شما