جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۰
کد خبر: ۳۹۴۱۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲
بن‌هاي تخفيف 50 درصدي فيلم سينمايي پايان‌نامه به كارگرداني حامد كلاهداري كه از هفته گذشته اكران عمومي آن آغاز شده است به تازگي در اماكن عمومي از جمله ورودي و خروجي‌هاي مترو توزيع مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «شهر» هم‌اكنون در اماكن شلوغ شهر از جمله ورودي ايستگاه‌هاي مترو پاكتهاي‌ نامه‌اي از سوي شركت پخش فيلم جبرئيل بين شهروندان توزيع مي‌شود كه حاوي بن‌هاي 50درصد تخفيف فيلم سينمايي «پايان‌نامه» است.

هريك از اين بن‌هاي تخفيف ويژه 4نفر است و در هرپاكت 4عدد از اين بن‌ها وجود دارد كه با اين حساب مي‌توان گفت بليت فيلم سينمايي «پايان‌نامه» بيشتر از آن كه درحال فروش باشد، بيشتر درحال خيرات شدن بين مردم است.

 

به نظر مي‌رسد، درآمد‌زايي اين فيلم نيز همانند بسياري از فيلم‌هايي كه به نوعي با حمايت‌هاي دولتي ساخته و اكران مي‌شود، براي سازندگان و تهيه‌كنندگان آن مهم نبوده و بيشتر به دنبال افزايش آمار فروش و تماشاگران فيلم و پركردن صندلي‌هاي خالي سينمايي هستند.

 

البته استفاده از اين‌گونه روش‌ها براي افزايش آمار فروش و تماشاگران فيلم، اين روزها در عرصه سينما كم نبوده و در اين زمينه مي‌توان به فيلم‌هاي ملك سليمان نبي(ع) پرخرج‌ترين فيلم تاريخ سينماي ايران و اخراجي‌هاي3 اشاره كرد.

 

بهره‌گيري از اين‌گونه روش‌ها براي افزايش آمار فروش و تماشاگران فيلم، اين سوال را در ذهن به وجود مي‌آورد كه آيا اين آمار‌ها مي‌توان نشان‌دهنده ميزان فروش فيلم و استقبال مخاطبان از آن باشد؟ و آيا با تكيه بر اين آمارها مي‌توان گفت كه اقبال مردم به سينما افزايش يافته و اقتصاد سينماي ايران رو به به بهبود است.

 

البته استفاده از روش‌هايي مانند توزيع بن‌هاي تخفيف، شايد بتواند به آشتي مردم با سينما كمك كند اما آنچه تجربه ثابت‌كرده و از سوي منتقدان سينما برآن تاكيد مي‌شود، روش بهتر و پايدارتر براي افزايش مخاطبان سينما، ساخت فيلم‌هاي با محتوا و ارزشمند است.

 

بنابراين بهتر است مديران سينما و عوامل و سازندگان فيلم‌هاي سينمايي، براي تحقق اين هدف بيشتر از آن كه به كميت توجه كنند به كيفيت فيلم‌ها بيانديشند و سعي كنند با ساخت‌فيلم‌هاي فاخر و ارزشمند سطح سليقه مخاطب را نيز ارتقاء دهند.

 

اكران فيلم سينمايي «پايان‌نامه» از 4 خرداد آغاز شده و تا كنون آمار دقيقي ازفروش‌ آن وجود ندارد. داستان اين فيلم دربار چهار دانشجو براي رساندن پايان‌نامه به استاد است كه به طور ناخواسته درگير ماجرايي پيچيده مي‌شوند. اين داستان در ماه‌هاي پس از انتخابات سال 88 اتفاق مي‌افتد.

 

اين فيلم به كارگرداني حامد كلاهداري و تهيه‌كنندگي روح‌اله شمقدري ساخته شده است و در آن بازيگراني از جمله حامد کميلي، بهاره افشاري، کامران تفتي، محمد صادقي، چکامه چمن‌ماه، هادي ديباجي و نيما شاهرخ‌شاهي به ايفاي نقش مي‌پردازند.

 

فيلم سينمايي «پايان‌نامه» در جشنواره فيلم فجر سال گذشته نيز حضور داشت كه به دليل ضعف‌هاي ساختاري و محتوايي با انتقاد شديد بسياري از منتقدان سينما روبرو شد.

نظر شما