جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۷
کد خبر: ۳۹۷۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۴
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي گفت: ما براي کارکردنمان حقوق مي گيريم و کسي در اين دانشگاه سهم و اشتراکي در منافع ندارد و تا آخرين ريال از شهريه اي که دانشجويان مي پردازند در خود دانشگاه مصرف مي‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر از چناران: جاسبي در مراسم افتتاح بزرگ ترين مجتمع آموزشي شرق کشور درگلبهار گفت: با وجود هدفمند شدن يارانه ها و افزايش چشمگير بعضي هزينه ها بناي ما بر اين است که شهريه دانشجويان هيچ افزايشي نداشته باشد.

وي افزود: در مورد دانشجويان جديد الورود شهريه فقط به اندازه سال هاي گذشته بيشتر مي شود.

 وي با اشاره به توفيقات الهي در موفقيت هاي دانشگاه آزاد اسلامي گفت: ما براي کارکردنمان حقوق مي گيريم و کسي در اين دانشگاه سهم و اشتراکي در منافع ندارد و تا آخرين ريال از شهريه اي که دانشجويان مي پردازند در خود دانشگاه مصرف مي‌شود.

وي به لزوم گسترش دانشگاه ها در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: وقتي 85درصد متقاضيان کارشناسي ارشد پشت ديوار هاي کنکور مي مانند دور از تصور نيست که تعدادي از آنها براي ادامه تحصيلات به دانشگاه هاي کشور هايي نظير ترکيه مالزي هند بروند و اکثريت آن ها با فرهنگي ديگر و مسائل مختلف به کشور باز مي گردند.

 وي افزود :اگر ما فضا هاي آموزشي کشور را توسعه ندهيم از يک سو ارز هنگفتي از مملکت بيرون مي رود و از سوي ديگر وضعيت فرهنگي دانشجويان خارج از کشور -که بخشي از آن در گزارش هاي شوراي انقلاب فرهنگي مطرح شده  گريه آور است.

 جاسبي با اشاره به سير پيشرفت و اهداف دانشگاه آزاد اسلامي گفت:ما بنا داريم از سال آينده- که دهه چهارم دانشگاه آزاد اسلامي شروع مي شود - با دانشگاه هاي معتبر جهاني وارد رقابت شويم و ما مي خواهيم قله هاي علم وتکنولوژي را نه در کشور که در تمام جهان فتح کنيم.

در ادامه اين مراسم حجه الاسلام والمسلمين سجادي -امام جمعه گلبهار-با اشاره به آسيب هاي احتمالي افتتاح اين دانشگاه گفت : گر چه که افتتاح اين مجتمع در گلبهار سبب افتخار است و از اين پس گلبهار را به عنوان شهري دانشگاهي مي شناسند ولي نسبت به جنبه هاي اجتماعي امنيتي و عفاف و حجاب دغدغه دارم . وي گفت : بايد مصلحت شهر و دانشگاه در کنار هم ديده شود.

وي خاطر نشان کرد: شهر جديد گلبهار احتياج به توجه فرهنگي مداوم دارد و لازم است بنا بر اين از تمام کساني که در جهات فرهنگي دست بازي دارند ياري مي طلبم.

در ادامه معاون توسعه و سرمايه انساني استانداري خراسان رضوي گفت :از انجايي که به سبب حضور امام رضا (ع )در خراسان رضوي جمعيت مهاجران از کشور هاي ديگر قابل توجه است خراسان ظرفيت اين را دارد که ميزبان اولين دانشگاه آزاد اسلامي بين المللي باشد براي مسلماناني که قادر به تحصيل د رساير کشور ها نيستند از آن استفاده کنند.

معاون امنيتي -انتظامي استانداردر همايش مذکور با اشاره به نقش دانشگاه د رجامعه گفت: در حالي که دانشگاه د ر انتقال و توليد علم کارنامه قابل قبولي در جامعه دارد از نظر کارکرد فرهنگي و اجتماعي خود داراي نقص است که عمده ترين دليل اين نقص هم تغيير مر جعيت فکري و انسان شناسي غير خودي است. وي افزود: راه مورد تاييد براي رفع اين نقصان توليد علم مبتني بر انسان شناسي اسلام به ويژه در رشته هاي علوم انساني است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: تنها دو درصد از کل زندانيان مربوط به دانشگاهيان مي شود. . دکتر حلمي نيز در اين آيين ضمن ارائه گزارشي از نحوه عملکرد دانشگاه آزاد اسلامي گفت : مجتمع آموزشي گلبهارامکان توسعه ظرفيت براي 25 هزار و 500 دانشجو را دارد.

 شايان ذکر است مجموعه آموزشي گلبهار با 200 هکتار وسعت عنوان بزرگ ترين مجتمع آموزشي شرق کشور را به خود اختصاص داده اسست. در مرحله اول افتتاح مجتمع آموزشي آن يک ساختمان چهار طبقه شامل کلاس هاي آموزشي، سالن آمفي تئاتر، کتابخانه، نمازخانه، سالن مطالعه، آشپزخانه، سالن هاي غذاخوري وتجهيزات آموزشي افتتاح شد.

در اين مراسم دکتر دهقان ,فرماندار چناران ،نماينده ولي فقيه در دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي ,بخشدار گلبهار,امام جمعه چناران و جمعي ديگر از مسئولان و دانشگاهيان حضور داشتند

نظر شما