جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۴
کد خبر: ۴۰۱۵۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵
شهردار تهران همزمان با ميلاد اميرالمومنين؛
شهردار تهران با بيان اين مطلب که تا زماني که حضرت علي(ع) را الگوي زندگي خود قرار دهيم، هرگز از فتنه ها و جريان انحرافي هراسي نخواهيم داشت، گفت : اگر بر اساس سنت هاي الهي و رهنمودهاي مقام معظم رهبري حرکت کنيم، نصرت و پيروزي با ما است.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران محمد باقر قاليباف در مراسم «جشن بزرگ مهربان ترين پدر دنيا» همزمان با روز ميلاد حضرت علي (ع) که در حوزه 261 صاحب الزمان سپاه ناحيه ابوذر با حضور مردم منطقه 17 برگزار شد، ضمن تبريک به مناسبت ميلاد حضرت علي(ع)، اظهار کرد: بدون شک مقام علي (ع) به گونه اي نيست که احاطه ذهني ما و زبان ما بتواند شخصيت اين مرد الهي را تبيين کند ، مردي که بدون اغراق وقتي که متولد شد، بايد بگويم که عدالت نيز با او متولد شد .


قاليباف خاطرنشان کرد : از صدر عالم تا ابد به جز نبي مکرم اسلام (ص) هيچ شخصيتي با فضيلت تر از ايشان نبوده است.


اسلام به برکت خون امام حسين(ع) زنده است


شهردار تهران با اشاره به اينکه وقتي زندگي حضرت زينب(س)، امام حسن(ع) و امام حسين(ع) که خون خداست را ملاحظه مي کنيم ، مي بينيم که به برکت خون حسين (ع)، اسلام باقي مانده است و اين فرزندان در دامان علي ابن ابيطالب (ع) بزرگ شده اند، افزود : در دوران زمامداري آن حضرت نيز عدالت ، آزادي و خوش نامي تجلي پيدا کرد و همه چيز پر برکت و پر فضيلت بود.


او ادامه داد: در هر ميدان جنگ که کسي حاضر نبود پا بگذارد، علي (ع) پا مي گذاشتند و در خيلي از ميادين که ديگران تاب مقاوت نداشتند، او بود که رسول اکرم (ص)را همراهي مي کرد.


علي(ع) اولين و آخرين پله رستگاري است


شهردار تهران تصريح کرد:علي (ع) افتخار تمام بشريت است و حتي کسانيکه مسلمان نيستند نيز درباره او مطالبي بيان کرده اند و بدون شک او اولين و آخرين پله رستگاري است.


قاليباف عنوان کرد: علي (ع) شخصيت والايي است که شيعه با او متولد شده است و اسلام با او دلگرم . علي قرآن ناطق است، و پيامبر فرمودند"انسان خوشبخت کسي است که دوستدار علي(ع) است".


مدال افتخار ما حب اميرالمومنين است


قاليباف با بيان اينکه مدال افتخار ما اين است که محب امير المومنين هستيم، و بايد تلاش کنيم قدر آن را بدانيم و لايق اين امتياز باشيم، اظهار کرد:ما در نظام جمهوري اسلامي بايد بکوشيم که در زندگي شخصي و اجتماعي خود کسي را جز علي(ع) الگوي خود قرار ندهيم، و اگر بسيجي و شيعه هستيم علي الگوي ماست و اگر غير اين باشد به خودمان ظلم کرده ايم.


انقلاب اسلامي ريشه در نهضت امام حسين(ع) دارد


شهردار تهران افزود: ما امروز در انقلابي زندگي مي کنيم که ريشه در نهضت امام حسين(ع) داشته و علوي است و در همه شرايط زندگي بايد علي(ع) الگوي ما باشد.


قاليباف در ادامه با اشاره به اينکه اگر در جنگ تحميلي پيروز شديم به اين دليل بود که علي(ع) الگوي ما بود، اضافه کرد: امام خميني(ره) اگر در تاريخ براي همه نسل ها ماندگار شد، به اين دليل بود که به علي(ع) اقتدا کرد و از او الگو گرفت.


او افزود: رزمندگان دوران دفاع مقدس با صداقت، صفا، محبت و اخلاص زندگي کردند و از يک جهت به عبادت و بندگي خدا پرداخته و از جهتي به سمت جهاد و شهادت رفتند که در هر دو بعد به علي(ع) اقتدا کردند، و اين افتخار براي جمهوري اسلامي کسب شد که مردم دنيا ، ايران را به جاي قرارداد ننگين ترکمنچاي به فتح خرمشهر مي شناسند.


شهردار تهران با بيان اينکه امروز دشمنان جرات تعرض به اين کشور را ندارند و آن هم به دليل اقتداي رزمندگان به مکتب علي(ع) است، گفت: اگر امروز بخواهيم در هر عرصه اي موفق شويم، بايد با همان صداقت،صفا، اخلاق، فرهنگ جهادي و مکتب علوي بر اساس سنت نبوي و رويکرد علوي که ريشه در نهضت امام حسين، فقه جعفري، اسلام و مهديت داشته تلاش کرده و گام برداريم.


قاليباف در ادامه اضافه کرد: تا زمانيکه در اين مسير حرکت مي کنيم هرگز از فتنه هاو جريان هاي انحرافي هراسي نداريم و بلکه بايد از اين بترسيم که از اين مسير خارج نشويم.


او تصريح کرد: البته اگر بر اساس سنت هاي الهي و رهنمودهاي مقام معظم رهبري اصرار بورزيم، نصرت و پيروزي با ما است، و باور داشته باشيم که اگر امروز رويکرد ما حکومت علوي است، بايد نشاني از روش ها و منش هاي علي(ع) را در مسير مديريت خود نشان دهيم.


شهردار تهران در ادامه تاکيد کرد: بارها به همکاران خود متذکر شدم که امروز شرايط ما اينگونه نيست که بخواهيم در مورد نظام جمهوري اسلامي به استدلال بپردازيم بلکه امروز بايد ثبوتي حرکت کنيم و همه شعارها را عينيت ببخشيم.


قاليباف افزود: اگر اين شعارها را عينيت بخشيديم، راه شهدا را پيش برده ايم ، بسيجي هستيم و در غير اين صورت بر اين باورم که فرداي قيامت پاسخي براي شهدا نخواهيم داشت.


امروز مهمترين وظيفه ما حل مشکلات مادي و معنوي مردم است


او در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينکه قبل از انقلاب اسلامي حرف ما اين بود که اگر فرصتي در اختيار اسلام و دين داران قرار گيرد، زندگي مادي و معنوي انسان ها در سايه اسلام تضمين مي شود، گفت: امروز مهمترين وظيفه ما عينيت بخشيدن به اين شعار است.


قاليباف با بيان اينکه منطقه 17 در زمان جنگ بيشترين شهدا از اين منطقه نثار اسلام و انقلاب شده است، عنوان کرد: ما بيشترين دين را به مردم اين منطقه داريم و بايد تلاش کنيم مشکلات آنها را به بهترين شکل ممکن برطرف کنيم.


فاصله شمال و جنوب تهران کاهش يافته است


شهردار تهران در ادامه با اشاره به اينکه يکي از اهداف ما عدم گسترش فاصله ميان شمال و جنوب شهر تهران بوده که امروز نه تنها اين فاصله بيشتر نشده بلکه بر اساس شاخص هاي اعلام شده کمتر نيز شده است، اظهار کرد: مردم در محلات و مناطق خود همواره بايد اقدامات شهرداري را پيگيري کنند و بايد اين اقدامات هر سال بهتر و گسترده تر از سال قبل باشد.


او در ادامه گفت: من با همان فرهنگ و روحيه دفاع مقدس و با همان تلاش، امروز نيز در مجموعه شهرداري به فعاليت مي پردازم، و بر اين باورم که اگر لحظه اي از کارآمدي دين در اداره جامعه به هر بهانه اي فاصله بگيريم گناه نابخشودني انجام داده و فرداي قيامت نمي توانيم پاسخ امام و شهدا را بدهيم.


قاليباف در بخش ديگري از سخنانش بزرگترين مبارزه با امريکا را کار و تلاش همراه با فرهنگ بسيجي دانست و گفت: بايد همواره باري از دوش مردم برداريم و اين را اساس کار خود قرار دهيم، چرا که امروز جهاد و مبارزه با امريکا با حل مشکلات مردم ميسر مي شود.


شهردار تهران در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به احداث بوستان ولايت در جنوب شهر تهران با هدف توليد ثروت، اظهار کرد: برخي از ما انتقاد مي کنند و مي گويند بحث توليد ثروت يک موضوع غربي است اما در اين زمينه ما مکلفيم نيازهاي مادي انسان ها را تامين کنيم، چرا که فقر در جامعه ايمان انسان هارا به خطر مي اندازد.


او در ادامه خاطرنشان کرد: امروز اگر در جامعه به هر بهانه اي وحدت جامعه را با تهديد روبه رو سازيم، فرصت کار و تلاش گرفته مي شود که اين خود گناهي نابخشودني است.


قاليباف همچنين افزود: اميدوارم خداوند ما را يک لحظه به حال خود وا نگذارد، و يکايکمان راه امام و شهدا را تحت رهبري مقام معظم رهبري به نحو احسن پيش برده و مشکلات مردم را به بهترين شکل ممکن مرتفع سازيم.

نظر شما