جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۲
کد خبر: ۴۰۱۹۲
|
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵
تخصيص 10درصد ظرفيت مدارس نمونه دولتي وهيات امنايي به دانش‌آموزان شاهد

به گزارش شهر، رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران در پنجاهمين جلسه شوراي طرح و برنامه شاهد که در خصوص مسائل مختلف حوزه آموزشي بنياد شهيد و امور ايثارگران برگزار شد به بررسي مسائل مختلف پرداخت و راهکارهاي لازم براي حل مسائل مورد نظر را ارائه کرد.

 

به گزارش شهر زريبافان معاون رئيس جمهور و رييس شوراي طرح و برنامه شاهد در اين نشست که با حضور جمعي از مسئولين و معاونين بخش هاي مختلف بنياد شهيد و دانشگاه آزاد اسلامي خاصه رئيس اين دانشگاه دکتر جاسبي تشکيل شده بود به شرح و بررسي مسائل مختلف خصوصا در حوزه آموزشي پرداخت.

 

مومنين ، معاون فرهنگي و امور اجتماعي بنياد شهيد و امور ايثارگران و دبير شوراي طرح و برنامه شاهد در حاشيه اين نشست در خصوص مطالب مطرح شده و مصوبات صورت گرفته گفت :شوراي طرح و برنامه شاهد به رياست معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران با حضور اعضاء و معاونين ايشان تشکيل و مصوباتي که ناشي از تاکيدات قانوني برنامه پنجم و قانون بودجه سنواتي (ماده 113) و اساسنامه طرح شاهد که مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي بود در 10 بند تصويب شد.

 

وي متن مصوبات صورت گرفته را بدين شرح اعلام کرد :

 

1. بر اساس مصوبات، کليه دستگاه‌هاي اجرايي دولتي و به ويژه وزارتخانه‌هاي علوم، تحقيقات و فن آوري ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و آموزش و پرورش که داراي وظايف خاص در اساسنامه طرح شاهد و مصوبات برنامه پنجم از جمله بند «ک» ماده 20 ، بند «ز» ماده 44 ، بند «و» ماده 44 ، بند «ج» ماده 44 و بند «ه» ماده 44 مي باشند ، بايد مصوبات را با ترويج فرهنگ ايثار و شهادت ابلاغ و به نحو مطلوب عمل نمايند.

 

2. وزارتين علوم و بهداشت موظف هستند ظرف مدت 15 روز طي بخشنامه اي، رؤسا و هيئت امناي دانشگاه هاي تحت پوشش خود را مکلف نمايند تا وفق بندهاي «د-4» اساسنامه طرح شاهد رديف مستقل بودجه پيش بيني شده طرح شاهد را به دبيرخانه شورا اعلام نمايند.

 

3. طبق توافقنامه فيمابين وزارت آموزش و پرورش و بنياد شهيد و امور ايثارگران مقرر شد 10 درصد دانش آموزان مدارس نمونه دولتي و هيئت امنايي از بين دانش آموزان طرح شاهد و ايثارگر با اولويت اول و بقيه ايثارگران تا سقف 10 درصد پذيرفته شوند ، مشروط بر اينکه متناسب با توافقنامه حداقل نمره آزمون کسب شده باشد.

 

4. موضوع پيشنهاد دانشگاه آزاد مبني بر حذف آزمون ورودي دوره هاي کارشناسي براي فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان بالاي 70 درصد مورد تصويب قرار گرفته تا مراحل قانوني لازم طي شود.

 

5. مقرر شد پرداخت شهريه دانشجويان در دانشگاه آزاد و غير دولتي در مقطع ليسانس حداکثر 140 واحد و در مقطع کارداني حداکثر 75 واحد باشد.

 

6. سقف زماني نيز مقرر شد که در ستاد برنامه ريزي پي گيري شود.

 

لازم به ذکر است ، بررسي وظايف وزارتخانه هاي آموزش و پروزش ، علوم ،تحقيقات و فن آوري و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي مبتني بر اساسنامه طرح شاهد و همچنين بررسي راهکار هاي پيش گيري از افت تحصيلي دانشجوبان و دانش آموزان طرح شاهد از ديگر مواردي بود که مورد بررسي قرار گرفت.

 

رييس دانشگاه آزاد اسلامي نيز با ابراز خرسندي از حضور در اين نشست ، ادامه همکاري با بنياد شهيد و امور ايثارگران را براي خود و اين دانشگاه مايه افتخار دانست و افزود : هدف ما خدمت به شهداست و در اين راه بايد از هيچ تلاشي فروگذار نکنيم.  

نظر شما