چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۳
کد خبر: ۴۰۲۴۶
|
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۵
بيش از دوهزار نفر از غرفه ايران و آثار هنرمندان ايراني در پنجاه‌وچهارمين دوسالانه ونيز بازديد كردند.

به گزارش شهر، پنجاه‌وچهارمين دو سالانه بين‌المللي ونيز با موضوع نور و روشنايي و با حضور بيش از 89 كشور جهان از روز 14 خردادماه افتتاح و به مدت شش‌ماه در شهر ونيز ايتاليا ادامه دارد.


در همين راستا از زمان افتتاح اين رويداد هنري تاكنون بيش از دوهزار نفر از غرفه ايران و آثار هنرمندان ايراني بازديد كرده‌اند.


در اين دوره چهار هنرمند ايراني، محمدمهدي و منير قان‌بيگي با اثر مكعب‌هاي سفالي برگرفته از نماد كعبه يك چيدمان مشترك را ارايه كرده‌اند، مرتضي دره‌باغي با اثر چيدمان روشنايي و صلح كه با استفاده از تصوير برگرفته از 240 هزار شهيد ايراني است و محسن راستاني (عكاس) با تعدادي اثر فتوارت كه نمايش‌دهنده زندگي و فرهنگ اقوام مختلف ايراني با جلوه‌هاي برجسته خود، در اين رويداد جهاني حضور يافته است.


در ارتباط با اين رويداد مهم هنري بروشور آثار و بيوگرافي هنرمندان ايراني همراه با تصاوير آثار به نمايش درآمده در 50 صفحه چاپ به صورت رايگان به بازديدكنندگان اهدا مي‌گردد.


در اين بروشور پيام حميد شاه‌آبادي معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و همچنين پيام محمود شالويي مديركل تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص پنجاه‌وچهارمين دوره دوسالانه ونيز به چاپ رسيده است.

نظر شما