جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۷
کد خبر: ۴۰۳۵۵
|
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۹
مديركل حريم معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران با بيان اين كه در گام اول 4 ورودي در جاده امام رضا(ع) در شرق، بزرگ‌راه‌هاي قم و ساوه در جنوب و آزادراه كرج در غرب تهران جانمايي شده است، تصريح كرد: اين ورودي‌ها با رويكرد محيط زيستي استقرار مي يابد و بر اساس آن سرمايه‌گذاران بايد در كنار آن نسبت به‌درختكاري و ايجاد فضاي سبز اقدام كنند.

سيد صباح‌الدين متقي، مديركل حريم شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» در مورد دروازه‌هاي ورودي شهر تهران گفت: بر اساس اسناد فرادست و طرح جامع شهر تهران مصوب سال 1386، 9 ورودي براي شهر تهران پيش‌بيني شده است كه بر اساس اولويت‌ها در گام اول نسبت به مطالعه و طراحي چهار ورودي تهران اقدام كرده‌ايم.


او با بيان اين‌كه ارائه خدمات لازم و مناسب به‌مسافران از اهداف احداث ورودي‌هاي شهر تهران است، افزود: مقدمات ايجاد اين چهار ورودي در جاده امام رضا(ع) در شرق، بزرگ‌راه‌هاي قم و ساوه در جنوب و آزادراه كرج در غرب تهران در دست اقدام است كه اميدوارم تا نيمه اول سال‌جاري طرح‌ها نهايي شده و براي اجرا در اختيار مشاور قرار گيرد.


مديركل حريم شهر تهران تصريح كرد: مكان‌يابي اين دروازه‌ها در فاصله مناسب از شهر تهران انجام شده و طراحي آنها با توجه به الگوهاي معماري اسلامي و ايراني در دست اقدام است تا براي هر مسافري، شهر تهران را تداعي كند. در واقع تلاش داريم ورود و خروج به تهران براي هر فردي معنادار شود در صورتي كه در حال حاضر چنين ذهنيتي وجود ندارد.


او در ادامه گفت: در همين راستا در نظر داريم با الهام و بهره‌گيري از عناصر معماري مانند كاروانسراها و دروازه‌هاي قديمي و با لحاظ قرار دادن همه شرايط فرهنگي، به طراحي الگوهاي لازم در اين زمينه البته به صورت مدرن بپردازيم.


متقي با ذكر اين نكته كه در اين ورودي‌هاي شهر تهران رستوران، پمپ بنزين، نمازخانه و ديگر خدمات نيز در اختيار شهروندان قرار مي‌گيرد، اظهار داشت: اين ورودي‌ها با رويكرد محيط زيستي استقرار مي‌يابد و بر اساس آن سرمايه‌گذاران بايد در كنار آن نسبت به‌درختكاري و ايجاد فضاي سبز بين 200 تا 500 هكتار اقدام كنند.


او تاكيد كرد: از همين‌رو بخش خصوصي مشاركت كننده در اين طرح‌ها به‌موازات سرمايه‌گذاري خود و بر اساس تعهدات وظيفه ايجاد و نگهداري فضاي سبز و ايجاد زيرساخت‌هاي لازم مانند آبياري قطره اي و بهره‌گيري از انرژي‌هاي پاك را برعهده دارد.

نظر شما