پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۲
کد خبر: ۴۰۵۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰
شهردار تهران در واكنش به گلايه شهروندان درباره افزايش زياد نرخ كرايه حمل و نقل عمومي به ويژه اتوبوس گفت: انتظار داشتيم سياست‌هاي دولت به گونه‌اي بود كه افزايش هزينه‌ها جبران مي‌شد اما تشخيص دولت اينگونه شد كه بخشي از كرايه‌ها را خود مردم پرداخت كنند، همانطور كه بخشي از آن را شهرداري‌ها پرداخت مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار «شهر»، دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران صبح امروز-4 تير- در حاشيه مراسم آغاز عمليات عمراني «باغ پرندگان تهران» در مورد افزايش نرخ كرايه‌ها گفت: بعضا اينگونه بيان شده كه در اجراي نرخ كرايه‌هاي اتوبوس، مترو و تاكسي بيش از آنچه مصوب شده است كرايه اخذ شده است. من به طور قطع اين موضوع را اعلام مي‌كنم كه چنين چيزي نيست و اين نرخ‌ها، نرخ‌هاي قانوني است كه شهرداري تهران براساس مصوبه شوراي شهر اجرايي كرده است.

قاليباف تاكيد كرد: نرخ كرايه‌ها براساس مصوبه شوراي شهر و تفاهم بين شورا، فرمانداري و استانداري تهران صورت گرفته و آنطور كه مهندس چمران به من گفتند در اين زمينه با رييس جمهور هم صحبتي داشتند تا نرخ كرايه‌ها افزايش پيدا كند. براساس همان درصدي كه به شهرداري تهران ابلاغ شده افزايش قيمت‌ها صورت گرفته است.


او تصريح كرد: من يك ماه و نيم پيش گفتم كه به عنوان شهردار تهران دوست ندارم نرخ كرايه‌ها افزايش پيدا كند و حتي خاطرنشان كردم كه كشورهاي پيشرفته دنيا هم كه مردم غني و برخوردارند هنوز دولت‌ها براي حمل و نقل عمومي يارانه مي‌دهند و مناسب بود دولت هم در هدفمندكردن يارانه‌ها ، ميزان يارانه‌ها را افزايش مي‌داد تا نرخ كرايه‌ها افزايش پيدا نكند.


قاليباف تصريح كرد: همانطور كه همه مي‌دانند نرخ گاز، گازوئيل و بنزين براساس اين قانون از دي ماه سال گذشته افزايش پيدا كرد، اما شهرداري تهران و ديگر كلان‌شهرها به درستي امور را مديريت كردند و هيچ‌گونه افزايش نرخي رخ نداد.


او با بيان اينكه، انتظار داشتيم سياست‌هاي دولت به گونه‌اي بود كه افزايش هزينه‌ها جبران مي‌شد خاطرنشان كرد: تشخيص دولت اينگونه شد كه بخشي از كرايه‌ها را خود مردم پرداخت كنند، همانطور كه بخشي از آن را شهرداري‌ها پرداخت مي‌كنند.


او خاطرنشان كرد: البته اين بدان معنا نيست كه دولت هيچ گونه پرداختي نداشته باشد، اما تصميم گرفت بخشي از اين افزايش‌ها بر دوش مردم گذاشته شود.


قاليباف با اشاره به احداث اين باغ پرندگان در شرق تهران اظهار داشت: ايجاد اين باغ پرندگان علاوه بر اينكه فرصت تفريح شهروندان را در شرق تهران را فراهم مي‌كند يك محل تفرجگاهي مناسب و بزرگ براي شهر تهران محسوب مي‌شود، همانطور كه در چند روز گذشته كلنگ شهربازي در غرب تهران به زمين زديم اين باغ پرندگان هم در شرق در اختيار مردم قرار مي‌گيرد.


قاليباف خاطرنشان كرد: جنگل‌هاي لويزان نعمتي براي شهروندان تهراني است، اما متاسفانه به خاطر اينكه از آن استفاده مطلوب نبرديم و سرمايه‌گذاري لازم را به خرج نداديم اين موضوع سبب شد آسيب‌هاي اجتماعي براي شرق تهران ايجاد شود.


او اظهار اميدواري كرد: با احداث اين باغ پرندگان شهروندان تهراني بتوانند در آن تفريح كنند و اين بخش از جنگل‌هاي لويزان به بهترين حالت ممكن مورد استفاده قرار گيرد.

نظر شما